בריאות ותזונה

זהירות: מהם המאכלים שמסוכן לחמם במיקרוגל?

קשה לתאר את החיים שלנו בלעדי המכשיר שמצליח לחמם את המזון בקלות ובמהירות. מנגד יש לדעת כי המיקרוגל טומן בחובו סכנות לא מעטות כאשר מחממים בתוכו מאכלים מסוימים. מהם המאכלים מהם כדאי להיזהר?

  • י"ב ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קשה לתאר את החיים שלנו בלעדי המכשיר שמצליח לחמם את המזון בקלות ובמהירות. מנגד יש לדעת כי המיקרוגל טומן בחובו סכנות לא מעטות כאשר מחממים בתוכו מאכלים מסוימים. מהם המאכלים מהם כדאי להיזהר?

1.אורז - אולי זה יפתיע אתכם לשמוע, אבל נמצא כי השארת אורז בטמפ' החדר וחימומו יכולים לעיתים להוביל להרעלת מזון. הסיבה לכך היא משום שאורז מהווה כר פורה לצמיחת חיידק עמיד במיוחד המכונה Bacillus cereus. במחקר שפורסם בכתב העת International Journal of Food Microbiology, נמצא כי אמנם הבישול או החימום במיקרוגל הורג את אותו החיידק, אך עם זאת עלול להותיר נבגים רעילים שעמידים לחום על האורז.

מחקרים נוספים שנערכו אישרו כי ככל שהאורז מונח זמן רב יותר בטמפ' החדר, כך הסיכון שהנבגים יתפתחו לחיידקים יגבר, והם יעשו את דרכם למערכת העיכול והתוצאה - שלשולים והקאות. מסתבר שהסביבה המושלמת בעבורם, היא דווקא הסביבה חמה והלחה שנמצאת בין גרגירי האורז.

לכן, במידה ותרצו לשמור אורז לזמן אחר, כדאי להכניס אותו למקרר במהירות. על כל פנים אין לאכול אותו מעבר ליומיים.

2. ביצים– צריך לדעת כי כאשר ביצה קשה מתחממת במיקרוגל, יש בה לחות היוצרת הצטברות של אדים שיכולה לגרום לביצה להתפוצץ. גם אם היא עוד לא התפוצצה לכם בתוך המיקרוגל, היא עלולה  להתפוצץ מאוחר יותר, כאשר היא תונח על הצלחת.

בשנים האחרונות דווחו מקרים בהם אנשים חוו את הנזק, ובהחלט מדובר בחוויה לא נעימה.

3. עוף קפוא - במיקרוגל המזון לא מתחמם באופן שווה, ולכן לא תמיד כל החיידקים המצויים עליו מושמדים. לרוב בעוף קפוא ניתן להשמיד את החיידקים רק באמצעות בישול בהרתחה.

חימום העוף במיקרוגל יגרום לחיידקים שישרדו את החימום להיות עמידים וחזקים יותר, בעלי יכולת הישרדות גבוהה יותר, ועלולים להיווצר בעיות בקיבה.

יש לשקול בכובד ראש חימום עוף במיקרוגל כיוון שמדובר במזון המצוי ביתר סיכון להימצאות חיידקי סלמונלה מסוכנים.

4. חלב אם - גם כאן, בשל המוגבלות של המיקרוגל לחמם באופן שווה את המוצר שבתוכו, כאשר מחממים חלב אם עלולים להיווצר בחלב אזורים רותחים וחלקם רותחים במיוחד, ואלו עלולים לגרום לכוויות בפה התינוק.

בנוסף, יש לציין כי מרבית הבקבוקים מיוצרים מפלסטיק איכותי נטולי ביספנול A, ובמקרים נדירים חימום הבקבוק עלול לגרום לחשיפת התינוק לרכיבים מסרטנים, זאת הסיבה שה-FDA מציע לחמם חלב אם רק על הכיריים, בתנור, או בתוך כלי המכיל מים חמים.

תגיות:מיקרוגלמאכלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה