חדשות בארץ

עצוב: 37% מהישראלים לא מנקים את ביתם מחמץ לקראת הפסח

סקר חדש בדק: כמה מהישראלים מקפידים לנקות את החמץ מביתם לקראת הפסח? ומה דעת הקהל באשר לאכיפת איסור החזקת חמץ במקומות ציבוריים? התשובות המפתיעות בפנים

  • י"ב ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

סקר מטעם מכון המחקר 'מדגם' בדק את המספרים מאחורי הלכות חג הפסח, החל מהניקיונות - כמה מהישראלים מקפידים לנקות את החמץ מביתם לקראת הפסח? וכלה בשאלת המכירה בשוק - מה דעת הקהל באשר לאכיפת איסור החזקת חמץ במקומות ציבוריים?

הסקר, שהתפרסם במסגרת מדד השלום החודשי של אוני' ת"א והמכון הישראלי לדמוקרטיה, מצא כי 63% מהמשיבים הישראלים היהודים אכן מקפידים לנקות את ביתם לקראת החג מכל חמץ, לעומת זאת, כ- 37% השיבו כי אינם מתכננים לנקות את ביתם מחמץ לקראת הפסח.

באשר לעניין אכילת החמץ מחוץ לבית, נמצא כי ישנם אנשים שלא יקפידו על ניקיון ביתם מחמץ לקראת הפסח, אך יקפידו לאכול כשר לפסח מחוץ לבית. 67.3% מהמשיבים דיווחו כי יקפידו לאכול גם מחוץ לבית רק אוכל כשר לפסח, ואילו 32.7% דיווחו שלא יקפידו על כך.

ומה לגבי סוגיית המכירה במקומות ציבוריים? כאן הדעות חלוקות. המשתתפים בסקר נשאלו האם יש לחייב מסעדות ובתי קפה לא להגיש חמץ בפסח. כמעט 60% מהמשיבים ענו שלא, בעוד רק פחות מ-40% סברו כי יש לחייב את מקומות הבילוי לנהוג בהתאם להלכה.

תגיות:חמץסקר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה