חדשות בארץ

עונת ההכשות החלה, הרופאים מזהירים: "יש להגיע בדחיפות למיון"

לבית החולים 'סורוקה' בבאר שבע פונו 2 ילדים שנפצעו מעקיצת עקרב ארסי. פעוטה בת שנתיים במצב קשה

  • י"א ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

2 ילדים פונו למלר״ד ילדים לאחר שנעקצו על ידי עקרב: פעוטה בת שנתיים במצב קשה, והיא מונשמת, וילד בן 8 במצב בינוני. שני הילדים הועברו לטיפול נמרץ, כך נמסר אמש (ב') מדוברות ביה"ח של סורוקה.

לדברי ד״ר יובל כוורי, רופא בכיר היחידה לטיפול נמרץ ילדים בסורוקה: ״ילדים מתחת לגיל 3 שנעקצים ע״י עקרב צהוב, עלולים לסבול מפגיעה במערכת העצבים המרכזית שבאה לידי ביטוי בירידה במצב ההכרה, בפרכוסים ובהפסקת נשימה. בילדים גדולים יותר, עיקר הביטוי הוא פגיעה לבבית. כל אלה בנוסף לסימנים של כאב מקומי באזור העקיצה, הזעה והקאות. לאחר עקיצה אנו מטפלים באנטי דוט ספציפי לעקרב שנמצא במלר״ד בביהח, בנוסף לטיפול סימפטומטי. הפגיעות עשויות להיות קשות, אולם במתן טיפול מתאים, הילדים חוזרים לבריאות שלמה. במידה וילד נעקץ ע״י עקרב צהוב יש להגיע בדחיפות למיון״.

מקרי העקרב אמש חוברים למקרי הכשות הנחש שאירעו בשבוע האחרון, כאשר למרכז הרפואי 'זיו' בצפת הובאה בת 51 מכפר בגליל, שטופה במצב יציב – קל, בעקבות הכשה באצבעה על ידי נחש צפע בחצר הבית. על מנת להתאים את הטיפול, הרגו בני המשפחה את הנחש, והביאו אותו עמם לביה"ח.

מקרה זה מצטרף לעוד 2 מקרי הכשה שונים, שטופלו באותו היום בבית החולים 'זיו', ובכך החלה  עונת ההכשות של הנחשים באזור.

לדברי ד"ר יוסף נביה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בביה"ח זיו בצפת, זו העונה של השנה בה הנחשים מתחילים להיות פעילים בשטחים הפתוחים ובחצרות הבתים.

"יש לנעול נעליים גבוהות וסגורות בעת ששוהים בשטח ולהדריך ילדים וצעירים שלא להרים סלעים או חפצים שמתחתם עלולים להסתתר נחשים. בנוסף, לא כדאי להכניס ידיים למקומות בהם יש סבך העלול להוות מקום מסתור לזוחלים המסוכנים. בכל מקרה של הכשה, לפנות מיד ללא שהות לקבלת טיפול רפואי בחדר המיון", מסכם ד"ר נביה את כללי הזהירות.

תגיות:נחשעקרב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה