חדשות בארץ

פיילוט: התלמידים בבתי הספר יעברו ללמוד בעמידה

מיזם חדשני הפך לפופולרי במספר ערים ועתיד להתרחב לערים נוספות: התלמידים לומדים בעמידה והכיתה מעוצבת בהתאם. ההחלטה מגיעה בעקבות מחקר, הקובע כי הדבר מאפשר קליטה טובה יותר ומונע אלימות

  • י"א ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

במשך שנים היו מורים מענישים תלמידים סוררים ודורשים מהם לעמוד בפינת הכיתה כעונש. על פי פיילוט חדש, ייתכן מאוד שכל התלמידים יעברו ללמוד בעמידה. הפיילוט החל בבית הספר "רמז" בכפר סבא, אבל המטרה היא לבחון אפשרות להרחיב אותו לכלל המדינה. בכפר סבא לומדים חלק מתלמידי היסודי בעמידה ובכיתה מוצבים שולחנות עמידה כדי ליצור סביבת לימודים בריאה.

"בישראל היום" פורסם כי ההחלטה של בית הספר מתבססת על מחקרים לפיהם תנועה משפרת קוגניציה, מפחיתה הפרעות קשב וכמובן אלימות. ניסוי שנערך בארה"ב הוכיח כי תנועה מאפשרת קליטה טובה יותר בכיתה. לאחר חג הפסח יחל פיילוט של שולחנות מוגבהים גם ברמת גן. ניסיונות דומים נעשים גם ברעננה, מטה אשר ובמועצה האזורית מנשה. במשרד החינוך דיווחו כי היוזמה הזאת לא הייתה נהוגה עד היום ולכן בתי הספר שישתתפו במיזם יעוצבו מחדש. מנהלת בית הספר בכפר סבא, גלית פרדינרו, סיפרה בכתבה כי: "לאחר קריאה מרובה של מחקרים בתחום הארגונומיה, ראינו לנכון להכניס אלינו לבית הספר שולחנות עמידה. כך ניתנת לילדים האפשרות והבחירה לעמוד ליד שולחן גבוה ולאפשר לגוף להשתחרר, ולהיות במצב של עמידה בזמן העתקה מהלוח ולמידה בזמן שיעור. כך להוביל ללמידה משמעותית ואיכותית וליצור סביבה בריאה יותר לתלמידים".

בית הספר קורצ'ק ברמת גן עובר גם הוא את המהפכה, שאמורה להפוך לטרנד בישראל בקרוב. המנהלת יפית בלנקיט הוסיפה: "החלל יהיה מותאם אישית ויכלול מספר מצבים כמו שולחנות מוגבהים ופופים, כך שהוא מזמן עבודת צוות. התפיסה שלי כמנהלת אומרת שהכל השתנה אבל הכיתה נותרה אותו דבר, אני אומרת בואו נעשה גם שינוי בכיתה וגם בפדגוגיה. אם ילד לא רוצה לשבת הוא יוכל לעמוד על יד דלפק ולבצע את המטלות. כל אחד על פי הקצב שלו".

בקרוב, בטוחים בבתי הספר, עשוי הפיילוט להוביל למהפכה של ממש. האם כל בתי הספר בישראל יסכמו למהלך? את זה נדע בקרוב.

תגיות:לימודיםתלמידיםעמידה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה