חדשות בריאות

מנקים עם מגבונים? זו הטעות הגדולה שרובנו עושים

מומחים שונים לבריאות עור הפנים מתריעים מפני ניקוי הפנים באמצעות מגבון לח המיועד להסרת איפור. לטענתם, כאשר מנקים את אזור הפנים עם מגבון לח בלבד, ללא מים וסבון, הלכלוך אינו מוסר, ופעולה זו אף עלולה לגרום ליובש ולהזדקנות מהירה יותר של עור הפנים

  • י' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מומחים שונים לבריאות עור הפנים מתריעים מפני ניקוי הפנים באמצעות מגבון לח המיועד להסרת איפור. לדברי המומחים ניקוי הפנים באמצעות מגבונים לחים לא אפקטיבי ועלול לגרום לתופעות לא רצויות כמו גירוי והזדקנות מואצת של העור. המומחים סוברים כי מגבון להסרת האיפור אינו משמש תחליף לשטיפת הפנים במים וסבון.

בשיחה עם ה'דיילי מייל', הסבירה דנוטה מיילוץ', קוסמטיקאית ובעלת רשת של מכוני היופי "רסקיו ספא" שבארצות הברית, כי כאשר אין שטיפת פנים במים, הפעולה של המגבונים הלחים היא רק להזיז לכלוך בפנים ממקום אחד למשנהו: "השימוש במגבונים גורם לך להרגיש שאת עושה את הדבר הנכון, אבל למעשה הם גרועים ביותר לעור הפנים", אמרה מיילוץ'..

עוד הוסיפה כי כדי לנקות את עור הפנים באופן הנכון יש להשתמש במגבונים להסרת האיפור רק כשלב הראשון, ולאחריו יש צורך לרחוץ את הפנים היטב במים ובסבון.

"מגבונים מייבשים את עור הפנים ועלולים לגרום לסדקים. מגבונים שמכילים אלכוהול גם מסירים מהעור שומנים טבעיים החיוניים לבריאותו. עור פנים יבש נוטה יותר להיסדק ולהיות מגורה", הסבירה.

לדברי רופא העור, ד"ר ג'ושוע זייכנר, ניקוי הפנים במגבונים לחים אינו מוריד את הלכלוך לגמרי, וזה עלול לגרום להזדקנות מואצת של עור הפנים.

"אנשים שרוטינת ניקוי הפנים שלהם כוללת רק שימוש במגבון להסרת האיפור הולכים לישון עם לכלוך על חלקים נרחבים בעור, דבר שמפריע להתחדשות הטבעית שלו ועלול להוביל לדלקות ולהזדקנות מואצת של עור הפנים", פירט הרופא.

 

תגיות:מגבוניםפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה