חדשות בארץ

נחשף: המספרים של האוכלוסיה החרדית בישראל לפי זרמים

מה יש יותר, ספרדים או חסידים, ליטאים או חב"דניקים? מי עובד יותר, מי מרוויח יותר ומה שיעור הנשים העובדות בכל זרם? דוח חדש של מרכז טאוב חושף את המספרים שלא ידעתם עד היום

  • י' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

איזה חלק החרדים הספרדים, הליטאים או החסידים מהווים מכלל האוכלוסיה החרדית בישראל? עד היום הנתון הזה היה בגדר השערה בלבד, אולם דוח של מרכז טאוב, שחוקר את ההכנסות בין הזרמים השונים, חושף את מספרם. על פי הדוח, 29.1 אחוז מהחרדים הם ליטאים; 29.7 אחוז הם חסידים; 22.9 אחוז הם ספרדים; 12.4 אחוז הם ספרדים שהתחנכו במוסדות ליטאיים; 5.9 אחוז הם חסידי חב"ד.

מהדוח עולה כי הכנסתם של צעירים חרדים מהזרם הליטאי נמוכה בכ-15.4 אחוז מחרדים המשתייכים לזרם החסידי. ההכנסה של צעירים מן הזרם החסידי נמוכה בכ-15 אחוז מזו של חסידי חב"ד - כל עולה מהדוח שהכין ד"ר איתן רגב. עוד עולה, כי צעירים חסידים עובדים בהיקף רחב מהליטאים, נמוך מהחב"דניקים ודומה לספרדים - לכן שכרם השעתי של החסידים גבוה משל החרדים הספרדים. אצל נשים לא נרשם שינוי בין הזרמים השונים שכן אשה מחסידות מסוימת לא מרוויחה יותר או פחות מאשה המשתייכת לזרם הליטאי או הספרדי.

ואיך באה צמיחת התעסוקה לפי זרמים לידי ביטוי? והכן, בשנים האחרונות עלה שיעור התעסוקה אצל החרדים באופו משמעותי. בשנת 2008 אחוז הגברים החרדים המועסקים בגילאי 23-30 עמד על 27 אחוז, חמש שנים אחר כך הוא עמד על 36 אחוז. בזרם הליטאי השיעור עלה מ-18 ל-25 אחוז, אצל ספרדים עלה מ-31 ל-40 אחוז ואצל חסידים מ-26 אחוז ל-35. חסידי חב"ד, אלה שעובדים יותר מכולם, צמחו מ-38 ל-46 אחוז. גם הנשים החרדיות עובדות יותר ומספרן צמח מ-63 אחוז ל-73. השיעור הגדול ביותר נרשם אצל נשים מהזרם הליטאי וכן אצל נשות חב"ד - 74 עד 77 אחוז מהן עובדות כיום.

תגיות:אוכלוסיהחרדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה