חדשות בארץ

רשמנו: כחלון הבטיח להוריד את המסים אחרי פסח

שר האוצר הודיע על הפחתה, אך עדיין לא יודיע אילו מסים יפחית ובאיזה שיעור. הערכה: כפי שטען בעבר, יופחתו המסים לבעלי הכנסות של עד 11 אלף שקל בחודש. "נעזור לזוגות העובדים ליצור יותר הכנסה פנויה", אמר

  • ט' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שר האוצר, משה כחלון, הודיע כי החליט להפחית את המסים. ההחלטה, לדבריו, תקבל משנה תוקף מיד לאחר חג הפסח ולפני חגיגות יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. כחלון עדיין לא הודיע אילו מסים יפחית, אולם לקראת אישור תקציב המדינה לשנת 2017 טען שר האוצר כי "נוריד מסים לבעלי הכנסות שמרוויחים עד 11,000 שקלים בחודש". כחלון חזר שוב על דבריו בטקס חילופי מנהלי רשות המסים שנערך בסוף השבוע. בסוף השבוע טען כחלון כי רק לאחר החג יודיע רשמית אילו מסים יופחתו ובאיזה שיעור.

"אנחנו כרגע בחודש השלישי בשנת 2018. על פי הצמיחה והתנהלות המשק אנחנו במקום טוב. מיד אחרי פסח תתקבל החלטה על הורדת מסים, ובכסף הזה נצמיח את המשק ונעזור לזוגות העובדים ליצור יותר הכנסה פנויה", אמר כחלון. לגבי מחירי הדיור הוא הוסיף: "הביקוש המטורף לדירות נרגע, כרגע הקבלנים תקועים עם עשרות אלפי יחידות דיור, ומתעקשים לא להוריד את המחירים, אבל זה יגיע. אנשים מבינים שהיום לא שווה להשקיע בדירות להשקעה כי זה לא הכי אטרקטיבי". כחלון הוסיף כי "מחיר למשתכן פורחת, זאת תכנית אמיתית והיא תשפיע על המשק".

הורדת מס החברות בארה"ב במסגרת רפורמת המס של דונלד טראמפ (ירד בתחילת השנה ל-23 אחוז, בארה"ב הוא עומד על 21 אחוז בלבד) הביאה גם את ראש הממשלה לחישוב מסלול מחדש. נתניהו סבור שיש להפחית מסים גם למשתכרים מעל 20,000 שקלים בחודש. מתברר כי המועצה הלאומית לכלכלה בראשות פרופ' אבי שמעון הציגה את המתווה לראש הממשלה. הסיבה: לעודד את ההייטק ואת מהנדסי ההייטק להישאר בישראל. במקביל, ראש הממשלה ממשיך לתכנן הורדה מואצת של מס החברות. על פי הדיווח, הכנסות המדינה ממסים ב-2017 הסתכמו בשיא כול הזמנים: 307 מיליארד שקלים, מתוכם 17 מיליארד שקלים הכנסות חד פעמיות, 12 מיליארד שקלים הכנסות ממבצע גביית מסים ועוד 12 מיליארד שקלים הכנסות ממיסי נדל"ן.

תגיות:שר האוצרמיסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה