חדשות בעולם

סערה באו"ם: חמש החלטות התקבלו נגד ישראל, נתניהו ושגרירת ארה"ב תקפו

המועצה לזכויות האדם החליטה לדון ב"שטחים הכבושים", כהגדרתה, "בירושלים ובגולן הסורי הכבוש". נתניהו תקף: "קרקס האבסורד של המועצה", ניקי היילי קבעה: "המועצה מוטה נגד ישראל" וליברמן הציע להתנתק מהחברות בה

  • ט' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן יצאו בסוף השבוע נגד מועצת זכויות האדם של האו"ם. התגובות מגיעות על רקע חמש החלטות נגד ישראל שהתקבלו בנושא יחסה לעם הפלשתיני. ההחלטות עוסקות במעמד השטחים שנכבשו במלחמת ששת הימים, בשמירה על זכויות אדם ביו"ש ורצועת עזה ובהכרה של הפלשתינים להגדרה עצמית. יש לציין כי במועצה קיבלו שורה של החלטות נגד מדינות אחרות, בהן איראן וצפון קוריאה, אך בישראל עסוקים בעיקר בהחלטות שהתקבלו בהקשר של המדינה. שתי החלטות שעוררו זעם הן הצעות לדון ב"זכויות האדם בגולן הסורי הכבוש" וכן "דיון בנושא השטחים הפלסטינים הכבושים, בהם מזרח ירושלים". עוד הוצע לדון באחריות הישראלית "בהפרות החוק הבינלאומיות בשטחים הפלסטינים הכבושים". הדבר, כמובן, עורר את זעמם שר שר הביטחון, ראש הממשלה ואפילו שגרירת ארה"ב באו"ם, שנחשבת לאוהדת גדולה של ישראל - ניקי היילי. כולם החליטו להגיב.

"אלה עוד החלטות מנותקות מהמציאות של קרקס האבסורד שנקרא מועצת זכויות האדם. הגיע הזמן שישנו את השם ל'מועצה להחלטות נגד הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'", אמר נתניהו בזעם. שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף בחשבון הטוויטר שלו: "אין לישראל מה לחפש במועצת זכויות האדם של האו"ם. בעבר כשהייתי שר החוץ הובלתי החלטה לעזוב את המועצה אך לצערי כשסיימתי חזרנו לשם. הישיבה שלנו שם נותנת לגיטימציה להחלטות האנטישמיות והפארסה חייבת להיפסק".

בהמשך התייחסה גם שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, להאשמות. "כשמועצת זכויות האדם מתייחסת לישראל גרוע מכפי שמתייחסת לצפון קוריאה, איראן וסוריה, היא טיפשית ולא ראויה לשמה. הגיע הזמן שמי שיודע טוב יותר ידרוש שינוי. המועצה מוטה נגד ישראל אך מעט אנשים מוכנים להילחם בכך. המועצה לא מבצעת את חובתה להגן על זכויות האדם ברחבי העולם".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר הבוקר: "תהיינה השלכות להחלטות המבישות. הפעולות ההזויות והצביעות של המועצה גרמו נזק בלתי הפיך בעיני אלו שבאמת מתעניינים בהפרות זכויות אדם. אנחנו פועלים יחד עם ידידנו ובנות בריתנו בעולם כדי להבטיח שהמצב האבסורדי הזה לא יימשך".

תגיות:האו"םישראלארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה