חדשות בארץ

נהגים, היזהרו: עשרות מצלמות חדשות יתעדו אתכם מסמסים ועוקפים בשוליים

אגף התנועה של המשטרה פיזר עשרות מצלמות ברחבי הארץ שיצלמו וישדרו סרטונים לטאבלט של השוטרים. כל עבירה של דיבור בנייד תתועד ודו"חות יישלחו לנהגים. בנוסף, אפליקציית WAZE לא תצליח לאתר את המצלמות

  • ט' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

אגף התנועה של המשטרה הציב לאחרונה עשרות מצלמות תנועה חדשות ברחבי הארץ, במטרה לאתר נהגים מסמסים, מדברים בנייד או כאלה שעוקפים בשוליים. המצלמות המשוכללות יצלמו וידאו ותמונות סטילס והמטרה שלהן היא לאתר גם עבירות בריונות שיכולות לסכן חיים. במסגרת המהפכה יקבלו שוטרים סמויים תיעוד למכשיר שברשותם ויפיקו דו"חות לנהגים ללא צורך להיות נוכחים במקום. המשטרה החליטה כי מיקום המצלות ישתנה בהתאם לצרכים. המצלמות מוצבות כרגע במוקדים בהם מתרחשות יותר תאונות דרכים. יש להן רזולוציה גבוהה והם יכולים לצלם בדיוק רב את הנעשה בתוך הרכב, כולל תיעוד של שליחת הודעות על ידי הנהגים. המטרה היא לנסות ולזהות נהגים שמדברים בטלפון, עוקפים בפס לבן, נוהגים בפראות או מבצעים עבירות שעשויות לסכן נהגים אחרים. 

כיצד הדבר יעבוד? באתר YNET פורסם כי המצלמה תשדר את הפעולות לטאבלט שנמצא אצל השוטרים, אלה ירשמו דו"חות אם אכן תועדה עבירה וזאת בתקווה שהדבר יוביל לצמצום התופעה של חוסר זהירות בנהיגה. עוד נכתב, כי באגף התנועה החליטו שהמצלמות ישמשו גם כאמצעי הרתעה. "אגף התנועה ממשיך להכניס אמצעי תיעוד טכנולוגיים במטרה להרתיע את הנהגים ולגרום לשינוי בתרבות הנהיגה", נמסר מהמשטרה, "המצלמות הטקטיות פרוסות בכל רחבי הארץ מהצפון ועד הדרום בכבישי מיקוד בהם קיימות ריבוי של תאונות דרכים. המצלמות ממוקמות בכבישים הבינעירוניים ובחודשים הקרובים ייכנסו גם לשטח העירוניהאכיפה תתבצע נגד עבירות בריונות מסכנות חיים כגון עקיפות בשוליים, סטייה מנתיב, קיפוח זכות, אי-מתן זכות קדימה, כניסה לצומת לא פנוי ועוד עבירות נוספות. כיום פרוסות ברחבי הארץ עשרות מצלמות הממוקמות על חצובות או עמודים. המצלמות ניתנות לניוד בכל זמן ובכל מקום". 

עוד נמסר, כי המצלמות ישדרו לטאבלט און ליין והתיעוד של העבירות יישמר. המצלמה יכולה לצלם ברזולוציה מספיק גבוהה כדי לאתר מספרי כלי רכב וגם את המתרחש בתא הנהג. "המטרה אינה להעלות את כמות הדו"חות אלא להרתיע את הנהגים ולגרום להם לשנות את תרבות הנהיגה ולנהוג כחוק", אמרו במשטרה, שם מזהירים כי אפליקציית WAZE לא תתריע מפני מיקומה משום שהמצלמות יותקנו בכל פעם במקום אחר.

תגיות:מצלמה נסתרתרכבנהיגה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה