חדשות בארץ

צא דיבוק, צא: דפי הקמעות נמכרו תמורת מאות אלפי שקלים

דפים מתוך החיבור הנדיר "ספר הרפואות, הסגולות והפעולות" שכתב רבי חיים ויטאל נמכרו בסכום עתק של כ-200 אלף שקל. בחיבור מופיעות גם סגולות למניעת מחלות וגירוש רוחות רעות

  • ו' ניסן התשע"ח
שער חיבור "הגלגולים" של רבי חיים ויטאל (צילום: מתוך ויקיפדיה)שער חיבור "הגלגולים" של רבי חיים ויטאל (צילום: מתוך ויקיפדיה)
אא

החיבור הנדיר "ספר הרפואות, הסגולות והפעולות" שכתב המקובל רבי חיים ויטאל, שחי בצפת במאה ה-16, לא נמכר בשלמותו. אבל גם דפים מתוכו הספיקו לרוכש האמיד כדי לרכוש את הכתב בסכום של כ-200,000 שקל. בחיבור עצמו, כך נטען במכירה של מי שנחשב לאחד מגדולי המקובלים, יש "סגולות" למניעת מחלות שונות וכן כתב לגירוש שדים ורוחות רעות. בחיבור נמצאת העדות הקדומה והחשובה ביותר - הוצאת "דיבוק", רוח רעה המשתלטת על גוף האדם.


רבי חיים ויטאל הוא גדול תלמידי הארי ז"ל, אדם מוערך מאוד. באגדה נכתב כי "נשמתו הייתה גדולה מכל בני דורו, והאר"י השקה אותו מבארה של מרים בים בכנרת טבריה, וכך נפתחו לו שערי חכמה וזכה לקבל את רוב חכמת ותורת האר"י ולהפיץ אותה". מלבד תורת הקבלה, הוא עסק בתחומים אחרים כמו אלכימיה. הוא חיבר מספר ספרים, ביניהם "ספר עץ חיים" (שמונה שערים) ו"ספר החזיונות" שהפכו לרבי מכר.


פורסם כי הסגולות של ויטאל המופיעות בדפים שנמכרו הם בנושאים שונים, ביניהם: "סגולה" לניחוש מין הוולד לפני לידתו, "סגולות" לריפוי חולים וכתב להסרת ה"דיבוק". בחיבור נכתב על מקרים שונים של "דיבוק", והפעולות השונות שנעשו בעניין: "ענין השדים ורוח רעה הם בסימן מינים, כי הרוח רעה הוא רוח אדם שאחר פטירתו נכנס בגוף אדם חי כנודע. ודע כי בפני הוציא האיש הנזכר (ר"י אלבוים) רוח רעה ורוב הפעולות שאכתוב עשאם לפני, אלא שהיה אומר קצת דברים בלחש ולא ידעתי עניינים, ובהמשך שם מפרט שמות קדושים שאמר וכתב והשבעות מלאכים וכו'".

תגיות:דיבוקקמערבי חיים ויטאל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה