חדשות בארץ

בגלל ביורוקרטיה: האם תידחה העברת השגרירות האמריקנית לירושלים?

האמריקנים דרשו שורת עבודות בינוי בטיחותיות במבנה, אך הן לא עולות בקנה אחד עם תכנית המתאר המקומית. מנכ"ל משרד החוץ התריע כי ללא אישור מיוחד לא ניתן יהיה לעמוד ביעד. ראש הממשלה מבטיח: "לא אתן לביורוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך"

  • ה' ניסן התשע"ח
שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)שגרירות ארה"ב בתל אביב (צילום: פלאש 90)
אא

האם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים תידחה? מכתב ששלח מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם לשר האוצר משה כחלון, ייתכן שכן. האמריקנים כבר הודיעו כי ההעברה תתבצע ב-14 במאי, זאת לרגל חגיגות ה-70 למדינת ישראל. ב"החדשות" פורסם כי בימים האחרונים ביקרו בארץ גורמים במחלקת המדינה האמריקנית שנפגשו עם הרשויות ושם הובהר לישראלים כי על מנת להפוך את הבניין הקיים בשכונת ארנונה מקונסוליה לשגרירות, נדרשת שורת עבודות בינוי ביטחוניות דחופות. בין היתר מבקשים האמריקנים לבנות חומה אטומה בגובה של למעלה משלושה מטרים שתקיף את מתחם השגרירות וכן סלילת כביש מילוט מהחניון הדרומי של מלון דיפלומט. 

הבעיה היא שהבקשות של האמריקנים לא עולות בקנה אחד עם תכנית המתאר המקומית של המבנה. במכתב שקיבל כחלון מרותם, התריע האחרון כי לא ניתן יהיה לעמוד במועד שנקבע אם לא יקוצרו ההליכים ולפיכך מעבר השגרירות במועד שנקבע בסכנה. "הליך בקשה לתיקון תכנית המתאר הקיימת צפוי לארוך זמן רב, ולא יאפשר את השלמת העבודות במועד שנקבע למעבר השגרירות, קרי 14.5.18", נכתב. "מבלי שתושלמנה עבודות אלה, לא יעמדו המתחם בדרישות המחייבות של מחלקת המדינה עבור השגרירות האמריקנית". כעת אמורה המועצה הארצית לכנון ובניה להתכנס על מנת לנסות ולעבור את המכשול העיקרי: הביורוקרטיה הישראלית. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ראש הממשלה יפעל בצורה נחרצת ומהירה כדי לוודא השגרירות האמריקנית תועבר בזמן כמתוכנן ולא יתן לביורוקרטיה מיותרת לפגוע בתהליך".

כזכור, לפני פחות מחודש הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית כי שגרירות ארצות הברית תיפתח במאי. בהודעה שמסר דרך שגרירות ישראל בוושינגטון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "זהו יום גדול לעם ישראל. החלטה זו תהפוך את יום העצמאות ה-70 לישראל לחגיגה גדולה עוד יותר. תודה לך, הנשיא טראמפ, על מנהיגותך וידידותך". לפי ההחלטה, בשלב הראשון השגרירות יעבוד משרד קטן ומצומצם בשכונת ארנונה בו יעבוד השגריר ומאוחר יותר, עד סוף 2019, ייבנה משרד רשמי.

תגיות:שגריר ארה"בירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה