חדשות בארץ

חדשות משמחות: הפצוע מפיגוע הדריסה שב להכרה

בית החולים בילינסון הודיע כי חל שיפור במצבו של החייל שנפצע בפיגוע בו נהרגו סמל נתנאל קהלני והקצין סרן זיו דאוס ז"ל. מצבו מוגדר בינוני והוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ

  • ה' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

בית החולים בילינסון בפתח תקווה הודיע היום כי חל שיפור במצבו של החייל שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה ליד מבוא דותן ביום שישי האחרון. בפיגוע, כזכור, נהרגו החייל סמל נתנאל קהלני ז"ל והקצין סרן זיו דאוס (21), מפקד מחלקה בחטיבת החילוץ - שניהם הועלו בדרגה לאחר מותם. יחד עם זאת, בבלינסון אושפזו שני חיילים נוספים, אחד מהם באורח קשה, שיצא היום מסכנת חיים, והשני באורח בינוני. "הפצוע חזר להכרה הבוקר, יצא מכלל סכנת חיים ומוגדר כעת במצב בינוני", נמסר מבית החולים. "הוא עדיין מאושפז בטיפול נמרץ".

כזכור, מחקירה הראשונית עולה כי ארבעת הלוחמים עמדו סמוך לעמדת פילבוקס בין מטעי זיתים לכפר יעבד, סמוך למבוא דותן. הקצין והחייל שנרצחו עמדו בקדמת הרכב ושני החיילים האחרים שנפצעו עמדו בצדו השני. המחבל זיהה את אחד הלוחמים, האיץ וסטה מהנתיב כדי לפגוע ברכב. קהלני ודאוס נהרגו במקום. המחבל ניסה להרוג גם את הלוחמים האחרים, שבנס לא נהרגו. בצה"ל העריכו כי חלפו שניות בין ניסיון הדריסה הראשון לשני. הג'יפ של המחבל נמצא באירוע כשהוא מעוך, עדות נוספת למה שאירע במקום. המחבל המחבל עלא כבהא נחקר בשב"כ. הוא אסיר ביטחוני לשעבר שהשתחרר רק באפריל האחרון. הוא הודה כי האירוע נעשה על רקע לאומני. 

צה"ל הגיב בליל שישי כשכוחות מהחטיבה המרחבית "מנשה" יצאו לפעילות באזור הכפר ברטעה, ממנו יצא המחבל. כוחות הביטחון ערכו מיפוי הנדסי של ביתו לצורך הריסתו. החקירה של האירוע עדיין נמשכת. בעקבות הפיגוע, החליט מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב פולי מרדכי, לעצור מידית את היתרי העבודה של כ-30 מבני החמולה של המחבל.

תגיות:פצועפיגועהתעורר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה