חדשות בארץ

זהירות: מאות מקרי סלמונלה התגלו בחודשים האחרונים

משרד הבריאות מדווח על כך שבחודשים האחרונים התגלו מאות מקרי הידבקות בסלמונלה. מדובר בעלייה של 82% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. העלייה החלה מאז גילוי הסלמונלה בקורנפלקס תלמה

(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)(אילוסטרציה: שאוטרסטוק)
אא

עלייה של עשרות אחוזים נראתה במשך שלושת החודשים האחרונים בתחלואה בסלמונלה – כך על פי נתוני משרד הבריאות. הנתונים מוכיחים על כך שבין החודשים ינואר עד מרץ בשנה שעברה התגלו 234 מקרי תחלואה בסלמונלה, בעוד שבתקופה המקבילה בשנה זו התגלו 426 מקרים, מה שאומר שמדובר בעלייה של 82%.

החישוב השנתי אף הוא מוכיח על עלייה: בשנת 2016 התגלו 1776 מקרי סלמונלה, בעוד שבשנת 2017 התגלו 2446 מקרים. במשרד הבריאות הדגישו כי מדובר רק במקרים שדווחו על ידי רופאים למשרד, מה שאומר שסביר להניח שמספר ההידבקויות גבוה בהרבה, שכן לא כולן מדווחות.

לדברי משרד הבריאות, העלייה הגדולה בהידבקות בסלמונלה החלה לפני כשנתיים, בעקבות הזיהום שהתגלה בקורנפלקס של חברת תלמה. מאז נמשכת העלייה בהדבקה בחיידק ולא פוסקת. ההידבקות קיימת בכל חלקי הארץ. היא בעיקר נובעת מביצי תרנגולות, אך ניתן להידבק גם באמצעות מזונות מזוהמים אחרים.

באופן כללי מחלת הסלמונלה גורמת לכאבי בטן, חום גבוה ושלשולים. במקרים הקשים עלול החיידק לחדור לדם ובכך לגרום לזיהום בגוף ואף למוות.

תגיות:סלמונלהתחלואההידבקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה