חדשות מדע וטכנולוגיה

מדהים: כך הצליחו מדענים לגרום לחולדות משותקות ללכת

החולדות לא הצליחו להזיז את רגליהן בשל פציעה, אך טיפול מיוחד שכלל גירוי אלטקטרו-כימי לעמוד השדרה אפשר זאת. כעת פועלים המדענים לאפשר את הטיפול גם בבני אדם. מה משמעות ההצלחה, וכיצד היא נוגעת אלינו?

  • ד' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חולדות פצועות שלא הצליחו להניע רגליהן, החלו ללכת, זאת בעקבות טיפול ייחודי ובו גירוי אלטקטרו - כימי לעמוד השדרה. בעקבות ההצלחה מבקשים המדענים לבצע את הטיפול גם בבני אדם.

קבוצת מדענים משוויץ אפשרו לחולדות שמשותקות ברגליהן בעקבות פציעה ללכת מחדש, זאת כתוצאה מטיפול מיוחד של גירוי אלקטרוכימי על חוט השדרה. בתום הטיפול התהלכו החולדות במעבדה ללא צורך באותו גירוי.  

חשיבות התוצאות, לדברי המדענים, היא הוכחה לכך שיש ביכולתו של המוח ךהישב לעצמו שליטה על שרירים משותקים. המשמעות היא, כפי שציינו המדענים, שהמוח מסוגל להחזיר לעצמו שליטה טבעית על שרירים משותקים. בעקבות ההצלחה מבקשים המדענים לבצע את ניסיונות הטיפול גם בבני אדם

"המוח שולח אותות שונים לחוט השדרה, והם מפעילים את השרירים המאפשרים לנו ללכת, אבל אחרי פגיעה בעמוד השדרה יש הפרעה בקבלת האותות. מה שמדהים הוא שאם מעניקים למוח 'מספיק אנרגיה' הוא מצליח ליצור מחדש את רשת מעבר האותות בהצלחה", הסביר אחד המדענים.

האנרגיה המחודשת מושקעת על ידי גירוי חוט השדרה בכלים אלקטרו-כימיים: "התוצאות מספקות מידע חיוני על הדרך לשינוי קליני של פציעות בעמוד השדרה של בני אדם", הסבירו.

תגיות:מדעחולדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה