חדשות בעולם

ניצל בנס מניסיון חטיפה בצרפת: "כשהנהג שלף פתאום סכין - קפצתי מהמונית"

"ביקשתי להחליש את הרדיו, אבל פתאום הנהג איים עליי וצעק: 'אין לך זכויות פה'. הוא אמר לי: 'מי אתה חושב את עצמך, אתה לא חי פה ואין לך זכויות פה. אתה בכלל לא בעל הרכב הזה'. הוא התחיל לדבר ולקלל בצרפתית ואז אמר: 'אני אראה לך מה עושים מוסלמים לאנשים כמוך'"

רונן אדרי לאחר שניצל (צילום מסך)רונן אדרי לאחר שניצל (צילום מסך)
אא

 

האנטישמיות בצרפת היא לא דבר חדש, אך המקרה שלפנינו ממחיש עד כמה ממדיה גדלים מיום ליום: רונן אדרי בסך הכל ביקש לבקר את אחיו שגר בפריז, כשהזמין מונית מקומית בשעות הלילה – אחרי טיסה של שמונה שעות ממיאמי לישראל. "אני מבקש מהנהג שיוריד אותי בכתובת, ושם וויז", סיפר אדרי בראיון ל'קשת'.

בשלב מסוים ביקש אדרי לנהל כמה שיחות בעברית, אך המוזיקה במונית הייתה רועשת מדי. "ביקשתי להחליש את הרדיו, אבל פתאום הנהג איים עליי וצעק: 'אין לך זכויות פה'. הוא אמר לי: 'מי אתה חושב את עצמך, אתה לא חי פה ואין לך זכויות פה. אתה בכלל לא בעל הרכב הזה'. הוא התחיל לדבר ולקלל בצרפתית ואז אמר: 'אני אראה לך מה עושים מוסלמים לאנשים כמוך'".

אדרי הרגיש שחייו נמצאים בסכנה וביקש מהנהג לעצור את המונית, אך זה לא שעה לתחינתו ותחת זאת חייג לאחד מחבריו. "הוא הרים טלפון ואני שומע שיחת טלפון בצרפתית. הבנתי שהשיחה עליי, והחלטתי להקליט אותה בוואטסאפ. אני מקליט את השיחה ושולח לאח שלי". מאחיו ביקש אדרי תרגום למה ששמע זה עתה, ובתגובה ענה לו אחיו כי הנהג איים על חייו. הנהג אמר לחברו: "המפגר שאיתי שאומר שהוא לא רוצה לשלם לי, חושב שאני אפרק לו את הצורה. אני מוכן לחתוך לו את הגרון במכונית שלי ואני מקווה שהוא שומע את זה".

פתאום הנהג שלף סכין

בשלב הזה, הנהג הצביע על רחוב מסוים ואמר לאדרי: "פה אתה צריך לרדת – אבל אני לא מוריד אותך, אני לוקח אותך איתי".

אדרי חש פחד והבין שהוא נדרש לפעול מהר אחרת האיומים יהפכו לממשיים חלילה. "אני מסתכל ימינה ומזהה את הפינה של הרחוב בו אחי גר, ואז הוא דופק רייס. אני פותח את הדלת של המונית עם חצי גוף בפנים חצי גוף בחוץ ואני צועק לו 'תעצור את הרכב'. אני פותח את הדלת ומחזיק אותה איזה 15 שניות פתוחה, כשבינתיים המונית דוהרת על 60 קמ"ש והגוף שלי חצי בחוץ. בשנייה הנהג פתאום שלף סכין, ואני קפצתי מהאוטו".

כתוצאה מהקפיצה נחבל אדרי בכל גופו, אך בחסדי ה' יתברך הצליח לקום על רגליו ולברוח משם כמה שיותר מהר לכיוון בית אחיו. עוד באותו לילה ניגשו אדרי ואחיו לתחנת המשטרה, כדי להגיש תלונה. "שמענו הרבה סיפורים מזעזעים עם נהגי מוניות בפריז", אמרו השוטרים לאחר ששמעו את סיפורו של אדרי. "אבל כזה סיפור עוד לא חווינו".

אדרי שכבר הספיק לחזור ארצה וטופל בבית החולים – גילה שהקרסול שלו נשבר כתוצאה מהפגיעה אך מודה על הנס שאירע לו. "אנשים צריכים לדעת לפעול ממקום של תושייה במקרים כאלה", הוא מסכם ומודה על התושייה שהוא מצא בו באותם רגעים, לפעול כפי שפעל.

תגיות:יהודיםמוסלמיםחטיפהצרפת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה