חדשות בארץ

המשטרה עצרה שמונה חשודים בחשד לאי מניעת הפיגוע בירושלים

שניים מהחשודים שוחררו, ששה נחקרו ויובאו בפני בית המשפט. החשד: הבחינו בניסיון לרצוח את עדיאל קולמן ז"ל ולא פעלו כדי לצמצם את הפגיעה. מהמשטרה נמסר: "זה יכל להציל את חייו של הנרצח"

  • ד' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משטרת ישראל עצרה שמונה חשודים בחשד ל"אי מניעת פשע" בנוגע לפיגוע שאירע בעיר העתיקה בירושלים. החקירה שנפתחה בזירה בו בוצע הפיגוע במהלכו נרצח עדיאל קולמן הי"ד, העלתה כוונה ברורה של המפגע לפגוע באזרחים חפים מפשע על רקע לאומני. עוד עלה, בתחקור מעמיק של הרגעים בו התרחש הפיגוע ועד לניטרול המפגע ע"י השוטרים, כי במקום שהו אותה העת שמונה אנשים נוספים, סוחרים ומתגוררים במקום. על פי החשד, אלו הבחינו במתרחש ולא פעלו בכדי למנוע או לצמצם את הפגיעה באזרח שנרצח. החשודים, בגילאי 15-67, נעצרו אמש על ידי חוקרי המשטרה והובאו לחקירה ביחידה המרכזית בחשד ל"אי מניעת פשע". שניים מהם שוחררו, בשעות הצהריים יובאו ששת החשודים האחרים בפני בית המשפט לדיון בעניינם.

"משטרת ישראל תפעל למיצוי החקירה עם החשודים ומיצוי הדין עם מי מהם שיכול היה למנוע ו\או לצמצם את הפגיעה, דבר שעלול היה להציל את חייו של הנרצח", נמסר ממשטרת ירושלים. עוד ציינו במשטרה, כי פריסת הכוחות המתוגברת בשטח, הן במערב ובמזרח ירושלים וברחבי העיר העתיקה, נמשכת מזה תקופה ארוכה והיא "נועדה למנוע ולסכל כל ניסיון של כל גורם לפגוע בחפים מפשע. התגובה המהירה, המיידית והנחושה של השוטרים בכל אירוע המתרחש בשטח היא פועל יוצא של ההיערכות המבצעית בכלל גזרת ירושלים".

כזכור, בבית החולים שערי צדק מת שלשום בלילה מפצעיו עדיאל קולמן הי"ד, 32, לאחר שנפצע בפיגוע דקירה בעיר העתיקה. קולמן הוא תושב ההתנחלות כוכב השחר במטה בנימין ובן היישוב קשת ברמת הגולן. הוא הותיר אחריו אשה וארבעה ילדים, הגדולה בהם רק בכיתה ג'. הלווייתו נערכה אתמול. מפרטי האירוע עולה כי קולמן ז"ל נדקר בפלג גופו העליון על ידי המחבל. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו לזירת הפיגוע פינו אותו לבית החולים שערי צדק, תוך ניסיונות לייצב את מצבו. הוא עבר סדרת ניתוחים, אולם מאוחר יותר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. זאת לא הפעם הראשונה שרחוב הגיא בעיר העתיקה יודע פיגוע. באוקטובר 2015, בתחילת גל הטרור, נרצחו במקום הרב נחמיה לביא ואהרן בנט. שבוע אחר כך נפצע באותו רחוב ישראלי בן 36, אחרי שצעירה פלסטינית תקפה אותו בסכין. חודש אחר כך נפצע שם שוטר מג"ב בפיגוע דקירה, כשהמחבל נורה.

תגיות:דקירהירושליםפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה