חדשות בעולם

אבו מאזן: "פרידמן כלב". השגריר: "אנטישמיות או שיח פוליטי? אשאיר זאת לכם"

שגריר ארצות הברית עונה ליו"ר הרשות הפלסטינית שהשתלח בו על דבריו בעד המתנחלים. ראש הממשלה תקף: "הממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים. ההלם גורם להם לאבד את העשתונות"

  • ד' ניסן התשע"ח
דוד פרידמן (צילום: פלאש 90)דוד פרידמן (צילום: פלאש 90)
אא

אחרי ההשתלחות של יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן), שגריר ארצות הברית בישראל דייויד פרידמן משיב אש. אתמול כינה אבו מאזן את השגריר "בן כלב", כשהוא מתייחס לדבריו על הבניה בהתנחלויות בנאום בפני ההנהגה הפלסטינית. פרידמן שטען מוקדם יותר כי המתיישבים בונים באדמות השייכות להם כתב בחשבון הטוויטר שלו: "טרגדיה בישראל, שני חיילים צעירים, נתנאל קהלני וזיו דאוס נרצחו בצפון על ידי טרוריסט פלסטיני. אכזריות כזאת ואין שום גינוי מהרשות הפלסטינית. אני מתפלל עבור המשפחות והפצועים – כל כך הרבה עצב", זכה למתקפה."בן כלב, הם בונים באדמתם? אתה מתנחל והמשפחה שלך מתנחלת", תקף אבו מאזן. פרידמן, שהיה מופתע מאוד מחוסר הדיפלומטיות שהפגין, ענה הלילה: "שלושה ישראלים נרצחו. אבו מאזן בחר להגיב ולקרוא לי 'בן כלב'. אנטישמיות או שיח פוליטי? לא מתפקידי לשפוט, אשאיר זאת לכם". את הדברים אמר בפורום הגלובלי למאבק באנטישמיות של משרד החוץ.

הבוקר הגיב גם יועצו הקרוב של נשיא ארה"ב, ג'ייסון גרינבלט, לדברים. "הגיע הזמן שהנשיא עבאס יבחר בין רטוריקה מלאת שנאה ומאמצים פרקטיים לשפר את רמת החיים של אנשיו ולהוביל אותם לשלום ולשגשוג", לשון ההודעה של היועץ. "על אף העלבונות הלא ראויים נגד אנשי צוות ממשל טראמפ, שהאחרון שבהם היה נגד עמיתי, השגריר פרידמן, אנחנו מחויבים לעם הפלסטיני ולשינויים שיש לבצע על מנת להשיג שלום בר קיימא. אנחנו לקראת סיום העבודה של תכנית השלום שלנו ונקדם אותה כשהנסיבות יתאימו".

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לדברי אבו מאזן: "ההשתלחות של אבו מאזן בשגריר ארה"ב, דיוויד פרידמן, אומרת הכל. פעם ראשונה מזה עשרות שנים שהממשל האמריקני הפסיק לפנק את מנהיגי הפלסטינים והוא אומר להם: עד כאן. כנראה שההלם מן האמת גורם להם לאבד את העשתונות". ח"כ יאיר לפיד קרא לקהילה הבינלאומית לבחון הטלת סנקציות. "דברי אבו מאזן על השגריר פרידמן הם חרפה ראויה לכל גינוי אפשרי", אמר. "קורא לכל הקהילה הבינלאומית ובראשם המדינות התורמות לרש״פ לגנות בכל תוקף את הדברים ולבחון סנקציות אם לא יחזור בו".

כזכור, לפני כחודשיים העביר פרידמן ביקורת על הקשות לאחר הפיגוע בו נרצח הרב רזיאל שבח סמוך בחוות גלעד. "אב ישראל לשישה נרצח בדם קר על ידי מחבלים פלסטינים", נכתב אז. "חמאס מהלל את הרוצחים, וחוקי הרשות הפלסטינית מבטיחים להם גמול כלכלי. אל תחפשו סיבות נוספות לכך שאין שלום. מתפלל למען משפחת שבח האבלה". פרידמן זעם על פרסום "מחירון הדמים" של משרד הביטחון, לפיו הרשות משלמת כסף למשפחות המחבלים.

תגיות:אבו מאזןשגריר ארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה