חדשות בריאות

סכנה בבקבוקי המים: מה נמצא שם, ש(אולי) מסכן את בריאותינו?

בעקבות בדיקה של 259 בקבוקי פלסטיק נחשף כי 90% מהם מכילים חלקיקי פלסטיק. מה משמעות הממצאים, ולמה זה צריך להטריד אותנו?

  • ג' ניסן התשע"ח
אא

בעקבות בדיקה של 259 בקבוקי פלסטיק מתשעה אזורים שונים בארצות הברית, נחשף כי חלקם מכילים חלקיקי פלסטיק. כתוצאה מנתוני הבדיקה החל ארגון הבריאות העולמי לבדוק את הנושא, אם כי לא נמצאה הוכחה מוחלטת על כך שהימצאותם של חלקיקי פלסטיק בתוך בקבוקי מים מהווה סכנה לבריאות.

לאחרונה התעוררה המודעות ל"מיקרו פלסטיק", מדובר בחלקיקי פלסטיק זעירים הנמצאים בים וביבשה, ונאכלים ע"י בע"ח שונים כדוגמת יונקים ימיים, ציפורים ודגים. אותם חלקיקי פלסטיק גם מגיעים לאגמים, נהרות ונחלים.

ארגון ללא מטרות רווח הנקראת Orb Media ערכה את הבדיקה, אשר במהלכה נבחנו בקבוקי פלסטיק השייכים לחברות מוכרות. באמצעות צבע מיוחד שנקשר לפלסטיק (ויש לציין כי חלק מחברות המים הללו ציינו כי שיטה זו אינה אמינה) בדקו החוקרים את המים. התוצאות: ב-242 מתוך 259 בקבוקי הפלסטיק נתגלו חלקיקי פלסטיק.

למה זה צריך להטריד אותנו? העניין הוא שאין עדיין ידיעה ברורה לגבי מידת ההשפעה של אותם חלקיקי פלסטיק על הגוף האנושי. במחקר שפורסם ע"י אורב צויין כי 90% מהפלסטיק מופרש לבסוף מהגוף, ואילו חלק ממנו נשאר בגוף. בנוסף, ישנו מחקר אחד שהסיק כי מיקרו פלסטיק עלול לגרום לתגובה חיסונית בגוף שעלולה להחמיר כתוצאה מחשיפה לאורך זמן.

מסקנה: נראה שניאלץ להמתין למחקרים נוספים שיבדקו לעומק את ההשפעה הבריאותית של חלקיקי הפלסטיק בגוף האדם.

תגיות:בקבוקי מיםפלסטיק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה