חדשות בעולם

משרד החוץ פנה, פייסבוק תיקנה: שכונות מעבר לקו הירוק הן חלק מירושלים

הרשת הכירה עד היום בקווי ישראל לפני 1967, מה שגרם לחלק מהמפרסמים להיחשב כתושבי חוץ ולא לראות את הפרסומות שלהם. לפני התיקון כתבה ח"כ חוטובלי: "לא ייתכן שמבצעים הדרה במזרח ירושלים"

  • ג' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרשת השיתופית פייסבוק סירבה להכיר עד לאחרונה שכונות יהודיות המופיעות מעבר לקו הירוק כחלק מירושלים. ההחלטה הזאת גרמה למפרסמים ישראלים שרצו לעלות בתשלום מודעה לרשת להיחשב כאילו הם מתגוררים מחוץ למדינה. פייסבוק הכירה למעשה את קווי ישראל לפני 1967, כלומר בגבולות הקו הירוק. המשמעות היא שמפרסמים מתושבי שכונות שונות בירושלים שנבנו במהלך 50 השנים האחרונות, פסגת זאב או גילה למשל, לא הצליחו לראות את הפרסומת על ה"פיד" שלהם.

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, פנתה להנהלת פייסבוק בדרישה לבטל את הנוהג המשונה הזה. היא טענה כי מי שפנה אליה בתלונה הוא אתר אינטרנט שקידם תוכן ברשת החברתית בפייסבוק ולא הצליח לזהות את הפרסומות שלו. "לא ייתכן שפייסבוק מבצעת הדרת שכונות במזרח ירושלים ממפת ישראל במסגרת כלי הפרסום למודעות ופוסטים", כתבה סגנית שר החוץ. "על פי המפה שפייסבוק הציגה, שכונות כמו  גילה, הגבעה הצרפתית, פסגת זאב ועוד, כלל לא הופיעו במפת ישראל".

פייסבוק החליטה להגיב לממצאים ותיקנה את הטעות. במכתב תגובה ששוגר לחוטובלי, שנכתב על ידי אחראית קשרי ממשל בפייסבוק (בעבר כיהנה בתפקיד בכיר בלשכת ראש הממשלה), ג'ורדנה קוטלר, כי "בפייסבוק מסכימים כי חברה מסחרית אינה צריכה להגדיר גבולות של אף מדינה". היא הודיעה כי פייסבוק החליטה להסיר את המפה. חוטובלי מסרה בתגובה: "אני מודה לפייסבוק על התגובה המהירה והטיפול הענייני בסוגיה".

תגיות:פייסבוקהקו הירוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה