חדשות בעולם

שב"כ חשף: עובדי הקונסוליה הצרפתית הבריחו נשק מעזה

השב"כ עצר נהג, מאבטח ובסך הכל תשעה חשודים, בחשד שניהלו כנופיה פלסטינית להברחת נשק לגדה. החשוד המרכזי בפרשה הוא הנהג, אזרח צרפתי שהבריח את הנשק תוך ניצול הרכב הדיפלומטי שלו שזכה להקלה בבידוק. בכיר בשב"כ: "אירוע חמור, כלי הנשק עלולים לשמש לפיגועים"

  • ג' ניסן התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

שני עובדי הקונסוליה הצרפתית במזרח ירושלים, נהג ומאבטח, חשודים במעורבות ברשת הברחת כלי נשק מרצועת עזה לגדה המערבית. מי שחשף את הפרשה הוא השב"כ. הנהג, רומן פרנק, הוא אזרח צרפתי שחשוד שהעביר באמצעות הרכב הדיפלומטי שלו כ-70 אקדחים ושני רובי סער. היום הותר לפרסום כי פרנק היה חלק מתוך כנופיה פלסטינית מרצועת עזה, יהודה ושומרון ומזרח ירושלים, שמטרתה הייתה להבריח נשקים לגדה דרך מעבר ארז. על פי התחקיר, הוא ביצע את ההברחה מספר פעמים תוך ניצול העובדה שכלי הרכב שלו זכה להקלות בבידוק במעבר הגבול. פרנק נע על הציר באמצעות מאבטח, תושב מזרח ירושלים, שגם הוא חשוד בסיוע לכנופיה. מהשגרירות הצרפתית בישראל נמסר: "אנחנו לוקחים ברצינות רבה את המקרה ופועלים בצמוד לרשויות הישראליות בעניין".

החשד הוא שפרנק, שהגיע לירושלים לפני כשנה וחודשיים מלמברסאר שבצפון צרפת, קיבל אמצעי הלחימה מפלסטיני תושב עזה שהועסק ב"מרכז התרבות הצרפתי" ברצועה. כלי הנשק הועברו משם לפלסטיני תושב יהודה ושומרון והוא מכר אותם לסוחרים. גם פלסטינים נוספים נעצרו במסגרת הפרשה משום ששהו שלא כחוק באזור יו"ש. בסך הכל נעצרו תשעה חשודים ונגד ששה מהם יוגש כתב אישום באמצעות פרקליטות דרום. לאחר שהגיע לישראל כתב פרנק כי "זה היום הגדול, אני יוצא להרפתקה חדשה, תודה לכל מי שליווה אותי ותמך בי", תוך שהוא מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו תמונות רבות מפטרה ועקבה, שם ביקר.

גורם בכיר בשב"כ אמר כי "מדובר באירוע חמור ביותר, שבו נוצלו באופן ציני החסינויות וזכויות היתר המוענקות לנציגויות זרות בישראל לטובת הברחת אמל"ח תקני, בהיקף של עשרות כלי נשק שעלולים לשמש לפיגועי טרור נגד אזרחים ישראלים ואנשי כוחות הביטחון".

"מדובר באירוע חמור של ניצול ציני ובלתי פוסק של תשתיות הטרור את אפיקי הסיוע ההומניטרי והסיוע הבינלאומי. אירוע זה מחדד את ההכרח במדיניות קפדנית ומחמירה של מתן היתרים. הגורמים הבינלאומיים נדרשים לבצע בדק בית פנימי כדי להבטיח סיוע לתושבי עזה ולא לטרור", אמר מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי. "ארגוני הטרור ברצועה לא בוחלים באף ערוץ, בין אם הוא נועד לתת סיוע רפואי או בינלאומי לניצול צרכיהם. שוב ושוב אנו נוכחים לדעת שטובת האוכלוסייה ברצועת עזה אינה מעניינת כלל וכלל את ארגוני הטרור".

תגיות:קונסוליה הצרפתיתנשקעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה