חדשות בארץ

מת מפצעיו המאבטח מהפיגוע בירושלים; ארדן גיבה את השוטר שירה

הלילה מת מפצעיו המאבטח בן ה-32 שנדקר בעיר העתיקה, השר לביטחון פנים גיבה את פעולת השוטר שחיסל את המחבל, ומשפחת נתניהו תיחקר רק בסוף השבוע. כל מה שצריך לדעת

אא

חדשות

פיגוע בירושלים, המאבטח מת מפצעיו: הלילה מת מפצעיו המאבטח בן ה-32 שנדקר היום אתמול בפיגוע ברחוב הגיא בעיר העתיקה בירושלים, סמוך לשער האריות. המחבל, בן 28 מהכפר עקרבה הסמוך לשכם, נוטרל כשנורה על ידי שוטר. המאבטח הובהל לבית החולים שערי צדק אך כעבור מספר שעות הוא מת מפצעיו. השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים גלעד ארדן גיבה את השוטר ואמר: "אני משבח את השוטר שהגיב במהירות וחיסל את המחבל ומנע עוד נפגעים. משטרת ישראל תמשיך לפעול כנגד המחבלים הארורים המוסתים על ידי הרשות הפלסטינית, בירושלים ובכל רחבי המדינה".

נדחתה חקירת ראש הממשלהחקירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו וגם של אשתו שרה ובנו יאיר נדחתה. היא הייתה אמורה להתקיים היום (שני) אך תתקיים רק בסוף השבוע, כנראה ביום שישי. מי שאמורים להיחקר הם גם בעלי בזק שאול אלוביץ', אשתו ובנו. בחקירה עצמה אמורים החוקרים להציג בפני נתניהו את עדותו של עד המדינה ניר חפץ.

דובר החמאס תוקף, מתאם הפעולות בשטחים עונה: דובר הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קאסם, התייחס אמש (ראשון) לתגובה צה"ל להפצצת שתי המנהרות ברצועה. "הודעת האויב על חשיפת מנהרה של הקסאם ברפיח, היא ניסיון חדש להטעות ולשווק אשליה", טען. "כמו כן, להציג כוח למען השגת ניצחונות דמיוניים מול הקהל הציוני והעולם". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, כתב בטוויטר: "חמאס משקיע כמויות גדולות של חומרי בניין ומשאבים אנושיים במנהרות שצה"ל משמיד באקטיביות פעם אחר פעם. מנהרות חמאס הן פלא מסוג אחר, פלא של טיפשות ועקשנות מנהיגי חמאס".

 

חוץ

בית המשפט קבע שהוא "מת", האזרח מערער: קונסטנטין רליו מנסה לערער על החלטה מוזרה בהחלט של בית המשפט ברומניה, לפיה הוא מוגדר כמת. אחרי יותר מ-20 שנה, האזרח הרומני בן ה-63 גילה כי אשתו הנפיקה תעודת פטירה על שמו. מאז, הוא מספר כי חייו הפכו לסיוט וכעת הוא טרוד בניסיון להוכיח שהוא חי. בסוף השבוע קבע בית המשפט בעיר ואסלוי כי תעודת הפטירה שלו אינה מבוטלת, זאת משום שהגיש את הבקשה לביטולה מאוחר מדי. כעת, החלטת בית המשפט סופית, לפחות עד שהאזרח החי יצליח להוכיח אחרת.

האפגני קרא לתינוק "דונלד טראמפ" ועורר סערה: דונלד טראמפ הוא לא רק שמו של נשיא ארצות הברית, אלא גם של תינוק חדש שנולד למשפחה בקאבול, שעורר בימים האחרונים סערה במדינה השמרנית. הוריו קראו לו בשמו של הנשיא כי חשבו שהדבר יסלול עבורו דרך לקריירה מצליחה ואביו טען כי הוא מעריץ של הנשיא. בעקבות כך קיבל האב איומים על חייו, כשכמה גולשים קראו לרצוח אותו וכתבו כי העניק לבנו "שם של כופר". האב, סייד עסדוללה פויה הוא מורה בן 28. בעקבות האירועים הוא אמר: "לא ידעתי שהאפגנים יהיו רגישים כל כך לגבי השם הזה. אני מרגיש מאוים כשאני יוצא החוצה".


הרכבל התקלקל, הנוסעים עפו באוויר: לפחות עשרה תיירים נפצעו באורח קל בעיירת הסקי הגאורגית גודאורי. הסיבה: הרכבל עליו עלו התקלקל והם הושלכו מספסליו מגובה של כמה מטרים על גבי השלג. חלק מהנוסעים הבינו כי הם נמצאים בסכנת חיים והחליטו להשליך את עצמם מהרכבל. מסוק פינה את הפצועים לבית חולים מקומי והאירוע יתוחקר.

 

מזג האוויר

היום: חם מהרגיל לעונה, בעיקר בפנים הארץ. אחר הצהריים תחול התקררות.

שלישי: ירידה משמעותית בטמפרטורות.

רביעי: ירידה נוספת בטמפרטורות. בלילה יהיה קר, בעיקר בהרים.

חמישי: התחממות ניכרת. חם מהרגיל, עם סיכוי לשרב.

תגיות:כותרות ב-60 שניותפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה