חדשות בארץ

חודש וחצי אחרי הפיגוע: נעצר רוצחו של איתמר בן גל

בפעילות משותפת של שב"כ וצה"ל בשכם נעצר הלילה עבד אל חכים עאדל, שדקר למוות את בן גל ז"ל בכניסה לאריאל. ליברמן בירך: "יידע כל מחבל רוצח שנשים עליו את היד. מה ימנע עוד רצח? בניה". מרים בן גל: "זה לא יחזיר אותו הביתה"

  • ב' ניסן התשע"ח
פעילות צה"ל הלילה בגדה (צילום: דובר צה"ל)פעילות צה"ל הלילה בגדה (צילום: דובר צה"ל)
אא

חודש וחצי אחרי שרצח בדם קר את הרב איתמר בן גל ז"ל באריאל, פעילות משותפת של צה"ל ושב"כ בשכם הובילה למעצרו של המחבל עבד אל חכים עאדל. על פי הודעת השב"כ - האחרון, 19, נעצר "בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל ומשטרת ישראל". עאדל דקר את בן גל בחמישי בפברואר כשזה עמד בטרמפיאדה באריאל. במהלך מעצרו המחבל נפצע וטופל על ידי כוחות הביטחון. משב"כ נמסר כי "מעצרו הוא שיאו של מאמץ מתמשך מאז הפיגוע במהלכו נעצרו ונחקרו מספר חשודים אשר סייעו או היו מודעים למקום הימצאו של המפגע". עאדל נעצר יחד עם חשודים נוספים, כאשר כולם הועברו לחקירה בשב"כ.

המחבל הוא בן לאב יליד שכם ולאם תושבת חיפה שנולדה בנצרת. הוא החזיק בתעודת זהות כחולה ובעבר פורסם כי היה מוכר לשירותי הרווחה בעירה של אמו. בגיל 18, אחרי שנה של טיפול באגף הרווחה, הוא החליט לעבור לתל אביב ולא להיכנס למסגרת כלשהי. הוא שהה בבית השאנטי, עד שהחליט לעזוב. 

בתגובה למעצר של רוצח בעלה, אמרה מרים בן גל: "אני לא מרגישה כלום. זה לא יחזיר לי אותו הביתה, ולא ימנע ממחבל אחר לרצוח שוב ולהרוס משפחה אחרת. הנחמה היחידה שלנו, הדבר היחיד שימנע עוד רצח - הוא בנייה. הקמת עיר כתשובה לרצח. אני לא מבינה למה ראש הממשלה מחכה. תודיע על אישור בניית 800 יחידות בהר ברכה, ובכך הפוך אותה לעיר. זו הנחמה שלנו".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "יידע כל מחבל רוצח, שנשים עליו את היד ונבוא איתו חשבון. אני מברך את כוחות הביטחון על פעולה מודיעינית מוצלחת".

תגיות:רצחמחבלמעצראיתמר בן גל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה