דיכאון וחרדות

משמש ועד קלמנטינה: 8 דרכים מפתיעות לשיפור מצב הרוח

מתי הייתה הפעם האחרונה שקניתם לעצמכם פרחים? עכשיו זה הזמן! משמש ועד קלמנטינה – 8 דרכים מוכחות מדעית שירוממו לכם את מצב הרוח. נסו והיווכחו

  • כ"ח אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מתי הייתה הפעם האחרונה שקניתם לעצמכם פרחים? עכשיו זה הזמן, משמש ועד קלמנטינה – 8 דרכים מוכחות מדעית שירוממו לכם את מצב הרוח. נסו והיווכחו:

1. הרימו טלפון לאמא– על פי מחקר באוני' סטנפורד משנת 2016, נמצא כי לשיחה עם אמא בטלפון יש השלכה חיובית על נפש האדם, והיא בעלת השפעה פסיכולוגית ממש כמו לקבל ממנה חיבוק לאחר נפילה בגינה. 

2. צאו לשמש– במקום לבהות במסך במקום סגור, צאו קצת לשמש הטובה שתספק לכם ויטמיןD ותרומם את נפשכם, כך על פי מחקר שפורסם ב- Dermato Endocrinology.

3.אוהבים קלמנטינה? על פי מחקר שפורסם בכתב העת הרפואי Chemical Senses בשנת 2005 נראה כי ניחוח הקלמנטינה משמח אנשים וגורם להם להרגיש אנרגטיים. אז קחו קלמנטינה אחת ותראו אם השתפר מצב רוחכם.

בנוסף, הקלמנטינה מכילה המון ויטמין C, אז מה אכפת לכם אם על הדרך תחזקו גם את המערכת החיסונית?

4. השתמשו במידת הנדיבות – בשנת 2017 חשף מחקר שנערך באוני' ציריך, כי אנשים נדיבים הם יותר שמחים מאנשים שחושבים רק על עצמם. שימו לב, כאשר אתם עושים דבר מה  למען האחר, מופעל אצלכם אזור במוח שמתקשר לאושר. למה לא לנסות?

5. חייכו, גם כשהכי לא מתחשק

גם אם אתם בדאון, עצובים ונטולי מצב רוח תנו לעצמכם חיוך מלאכותי שיכול לשפר פלאים את מצב רוחכם. אפילו אם אין כל כוונה מאחוריו. במחקר משנת 2008 שפורסם ב-Journal of Pain נמצא כי כל הבעה של רגש, מזויפת ככל שתהיה, בסופו של דבר תגרום לכם לחוש אותו באמת.

6. מתי קניתם לעצמכם פרחים בפעם האחרונה?ב-Evolutionary Psychology פורסם מחקר משנת 2005, בו נמצא כי אפקט של צבעוניות הפרחים משאירה חותם ימים שלמים לאחר הכנסתם לחלל ביתכם.  ביכולתם להוסיף צבע לבית וגם לרומם את הנשמה.

7. תפסו מרחק מרשתות חברתיות – בשנת 2016 פורסם מחקר מעניין בכתב העת Computers in Human Behavior, על פיו אנשים שבילו זמן רב במדיות החברתיות היו בעלי סיכון גבוה פי 2.7 לפתח עצבות ודיכאון, ביחס לאלו שהתחברו לפרקים ולעיתים רחוקות.

הגבילו את זמנכם בשיטוט ברשתות חברתיות , ותיווכחו עד כמה זה מעלה את רמת האושר שלכם.

8. העלו חיוך על פני אדם אחר– אחד הדרכים היותר נפלאות לרומם את מצב הרוח הינה לשמח את הזולת. על פי מחקר שפורסם ב-2014, נמצא כי כאשר הוטלה על אנשים מטלה לגרום לחיוך אצל אדם אחר על ידי פעולה מסוימת של נדיבות, האחראיים לחיוך חשו בעצמם שמחה ואושר.

במילים אחרות, גרמו למישהו לחייך ותרגישו מאושרים יותר.

תגיות:אושרקלמנטינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה