חדשות בעולם

הנתונים נחשפים: נחשו מי המדינה ה"פקוקה" ביותר ב-OECD?

ראש משלחת קרן המטבע הבינלאומית ביקר בישראל במסגרת כנס של האוצר, והציג נתונים לא מעודדים לגבי רמת התשתיות במדינה. לדבריו, "ישראל הפכה למדינה עם בעיית הפקקים החמורה ביותר" וכי התופעה רק תלך ותחמיר

  • כ"ח אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מדינה בפקקים: ראש משלחת קרן המטבע הבינלאומית, קרייג בימונט, הזהיר אתמול בכנס שארגן משרד האוצר כי מדינת ישראל "הפכה למדינת עם בעיית הפקקים החמורה ביותר במדינות ה-OECD (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי)". לדבריו, התופעה בישראל תלך ותחמיר. דבריו נאמרו לאחר הגשת הדו"ח על כלכלת ישראל. עוד אמר כי "האתגרים של ישראל לטווח הארוך מחייבים התמודדות עם בעיית התשתיות ועם השינויים הדמוגרפיים הצפויים". הוא המליץ להטיל מס בכניסות לערים כמו שנהוג בלונדון וכן בשטוקהולם. כמו כן, הוא הזהיר כי בגלל השקעות נמוכות בתשתיות בישראל במהלך השנים בעיית הפקקים אמורה להיות חמורה יותר. "הבעיה תחמיר עוד יותר עם הגידול באוכלוסייה והצפיפות בכבישים", אמר.

והיו גם נתונים חיוביים בפגישה הזאת. בימונט ציין כי ישראל נמצאת בצמיחה חיובית מתמדת וגם את נתוני התעסוקה לעומת השפל בנתוני האבטלה. הוא העריך בפגישה כי המשק הישראלי ימשיך בצמיחה שלו במהלך השנה וגם בשנה הבאה וציין לטובה את "התהליכים המאקרו-כלכליים במדינה".

בנוסף, קרן המטבע הבינלאומית פרסמה תמונת מצב פסימית לגבי ענף הבנייה והנדל"ן בישראל. בין הממצאים שהוגשו על ידי הכלכלנים נקבע כי מספר התחלות הבנייה ומספר עסקאות הנדל"ן בישראל קטנו. הדבר, כך מתברר, עשוי לגרום לעליה נוספת במחירי הדירות. בימים האחרונים פרסם ארגון ה-OECD  את נתוני המשק הישראלי. הוא קרא לבצע רפורמות בחינוך ובתשתיות. נמצא כי מחירי הדיור גבוהים ממשיכים לטפס וכי יחס מחיר הדירה לשכר בישראל ממשיך להיות מהגבוהים ביותר. עוד צוין כי מאז האצת מחירי הדיור ב-2007, מחירי הדיור הממוצעים בישראל הפכו לגבוהים ברמה בינלאומית בשיעור ממוצע של כמעט פי שמונה מההכנסה של משק הבית הישראלי. למרות סימנים של התייצבות במחירי הדיור מאז סוף 2016, בארגון טוענים כי מחירי הדיור המשיכו לעלות. אחד הנתונים שמסייע לכך הוא האצת מספרם של משקי הבית.

תגיות:פקקיםישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה