חדשות בארץ

מטעני חבלה התפוצצו בגבול הרצועה; צה"ל תקף עמדות חמאס

רק בנס זה לא הסתיים באסון: מספר מטענים הופעלו סמוך לגדר המערכת בעת שחיילים סיירו באזור ועמדו במרחק לא גדול משם. איש מהם לא נפגע. צה"ל ירה באמצעות טנקים לעבר עמדות, על פי דיווחים שני פלסטינים נהרגו

  • כ"ח אדר התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

מספר מטענים הופעלו הבוקר (חמישי) סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. באירוע לא היו נפגעים, אולם כוחות צה"ל הגיבו לאירוע בירי טנקים לעבר עמדות של חמאס ברצועה. כלי התקשורת הפלסטיניים מדווחים כי במהלך התקיפה נפגעו שתי עמדות תצפית של חמאס במרחב שג'אעיה. 

עוד על פי הדיווחים, שני פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה. עדיין לא ברור כיצד הצליחו הפלסטיניים להטמין את המטענים סמוך לגדר המערכת כדי לגרום לפיגוע. בפיקוד הדרום מתכוון לבצע תחקיר מעמיק. המקום בו הונחו המטענים, כך מתברר, הוא אזור בעל תנאי מזג אוויר קשים הכוללים ערפל כבד שמקשה על האבטחה. ההערכה של צה"ל היא ששלושה או ארבעה מטעני חבלה הופעלו בזמן שהחיילים סיירו באזור. הכוח עמד במרחק לא גדול מהמטענים אך כאמור, באורח נס, לא נגרם נזק אפילו לרכבים הצבאיים.

רק בשבוע שעבר כוחות צה"ל הצליחו לנטרל מטען חבלה שהונח סמוך לגדר המערכת. לאחר מכן המטענים נלקחו להמשך טיפול וגם אז לא היו נפגעים באירוע. שבוע קודם לכן בוצע ירי באזור לעבר כוחות צה"ל. כלי רכב נפגע, אך לא היו נפגעים נוספים. לפני קצת פחות מחודש אירעה תקרית בדרום הרצועה בה שני חיילים נפצעו קשה ושניים נוספים נפצעו באורח בינוני וקל כתוצאה מפיצוץ מטען. המטען הופעל בעת סיור צה"ל מול עין השלושה, כשהחיילים הגיעו לבדוק דגל חשוד על הגדר. כוחות הצלה הוזעקו למקום והפצועים הגיעו בעזרת מסוק לבית החולים סורוקה. בעקבות התקיפה, צה"ל הגיב בירי טנק לעבר עמדת תצפית בדרום הרצועה. 

מבחינת היקף הנפגעים, האירוע מול עין השלושה היה הקשה ביותר מאז התקרית בגבול הרצועה בסוף מבצע צוק איתן. בחודש מרץ, לפני כשנה, זיהו כוחות צה"ל מטענים על הגבול אך אז מנעו את האירוע באמצעות ניטרול המטען או המחבלים. בצה"ל טענו כי המטען הוסתר בדגל פלשתין.

תגיות:מטען חבלהחמאסצה"לגבול הרצועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה