חדשות בארץ

הדוח חושף: ישראל מהמדינות המאושרות בעולם; זועבי הושעתה מהכנסת

דוח עולמי חושף כי מדינת ישראל היא במקום ה-11 במדד האושר של אזרחיה, חברת הכנסת כינתה את החיילים "רוצחים" ותושעה לשבוע בלבד, והמבקר מותח ביקורת על צה"ל והמשטרה. כל מה שצריך לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חדשות

חנין זועבי הושעתה מהכנסת: ועדת האתיקה של הכנסת השעתה את ח"כ חנין זועבי למשך שבוע ימים מדיוני המליאה ועדות הכנסת, זאת לאחר שכינתה את חיילי צה"ל "רוצחים". בדיון שהתקיים בוועדת החינוך בכנסת נקבע כי העונש יחול בשבוע הראשון של מושב הקיץ. מי שהגיש את הקובלנה נגדה הוא ח"כ אורן חזן.

התקציב עבר, כחלון מאושר: שר האוצר משה כחלון אמר אמש במליאת הכנסת כי הוא שמח להישאר בתפקידו, זאת לאחר שתקציב 2019 עבר בקריאה שניה ושלישית. "גם באופוזיציה וגם בקואליציה מבחינים שזה התקציב הטוב ביותר שהיה אפשר להעביר", אמר עוד לפני ההצבעה.

המבקר מותח ביקורת על צה"ל והמשטרה: דוח מבקר המדינה חושף כי צה"ל לא היה ערוך לפגיעה באזרחים בהיקף גדול במהלך מבצע "צוק איתן". המבקר יוסף שפירא כתב כי תרגילים שנערכו בצבא לא כללו התייחסות רחבה לפגיעה באזרחים בהיקף גדול.בנוסף, כך עולה מהדוח, המשטרה לא השלימה את יישום הלקחים מחטיפת ורצח שלושת הנערים בגוש עציון - לקחים איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. הדוח מציין ליקויים במשל"ט במחוז ש"י ומוקד 100.

 

חוץ

מי המדינה המאושרת בעולם? מחקר שנתי שפורסם אתמול (רביעי) קובע כי פינלנד היא המדינה המאושרת בעולם. מדינת בורונדי הגיעה למקום האחרון ב"דו"ח האושר העולמי". מתוך 156 מדינות, ישראל מופיעה במקום ה-11. העשירייה הראשונה, בה מככבות המדינות הסקנדינביות: פינלנד, נורבגיה, דנמרק, איסלנד, שוויץ, הולנד, קנדה, ניו זילנד, שבדיה ואוסטרליה. ישראל, כאמור, קרובה להיכנס לעשירייה הראשונה.

המורה ירה בטעות, התלמידים נפצעו: מורה בקליפורניה ירה בטעות כדור שפצע שלושה תלמידים בכיתה שלו, זאת במהלך שיעור בנושא בטיחות שערך בכיתה. משטרת קליפורניה דיווחה כי התקרית אירעה ביום שלישי בתיכון "סיסייד". המורה העביר לתלמידים שיעור בבטיחות נשק, הפנה את האקדח לתקרה כדי לוודא שהוא לא טעות ואז נפלט ממנו כדור. שלושה תלמידים נפצעו בהריסות, אחד מהם באזור הצוואר.

ישראלי נעצר באזרבייג'אן ושוחרר: חודשיים לאחר שנעצר באזרבייג'ן לאחר שבתיקו נמצאו קליעי רובה, הישראלי אליהו אברהם שוחרר על ידי בית המשפט בבאקו. על אברהם הוטל קנס אך כעת הוא יוכל לשוב לישראל. במשרד החוץ הישראלי טוענים כי הם פועלים לשחרורם של זוג נשוי שנעצר במדינה לאחר שנמצאו קליעים בתיקם. "משרד החוץ עוקב מקרוב אחר הליכי החקירה והמשפט וממשיך לפעול מול הרשויות באזרבייג'ן בנושא", נמסר.

 

מזג האוויר

היום: תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה. ייתכן טפטוף ברוב חלקי הארץ.

שישי: מעונן חלקית. ירידה קלה בטמפרטורות. ייתכנו גשמים בצפון.

שבת: התחממות קלה במזג האוויר.

ראשון: עליה נוספת בטמפרטורות, יתפתחו תנאי שרב. תירשם ירידה בלחות.

תגיות:מדינת ישראלחנין זועביכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה