בריאות ותזונה

מהו הצמח שמשפיע משמעותית על תסמיני הפיברומיאלגיה? אתם הולכים להיות מופתעים

לא מעט מחקרים מעניינים פורסמו באתר אודות הפיברומיאלגיה, תסמיניה והדרכים להקלה עליהם - אחד מהם הוא מחקר שבוצע על צמח הטימין. במחקר הצליחו החוקרים להוכיח כי שמנים אתריים שנודפים מהטימין משמרים בתוכם 'סוד' מופלא עבור מי שסובל מהתסמינים הללו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מאמר שפורסם לאחרונה באחד מכתבי העת הרפואיים וכן באתר 'חדשות פיברומיאלגיה היום' (באנגלית: fibromyalgianewstoday.com) - הצליח להפתיע כמה וכמה קוראים, ולא בכדי. 

לא מעט מחקרים מעניינים פורסמו באתר אודות הפיברומיאלגיה, תסמיניה והדרכים להקלה עליהם - אחד מהם הוא מחקר שבוצע על צמח הטימין. במחקר הצליחו החוקרים להוכיח כי שמנים אתריים שנודפים מהטימין משמרים בתוכם תכונות אנטי-ראומטיות, אנטי-ספטיות ואנטי פטרייתיות אך זה עוד לא הכל. 

"שתייה תה טימין מדי בוקר, יכולה להוריד את העומס הנגיפי בגוף ולהפוך אותו לטיפול יעיל כנגד תסמיני הפיברומיאלגיה", טוענים החוקרים. אחת הסיבות שהם מציינים לכך היא העובדה שהטימין מלא בוויטמינים ומינרלים כדוגמת ברזל, אשלגן, סידן, חומצה פולין, ויטמין A ועוד. "אם אתם סובלים מפיברומיאלגיה, שתיית תה טימין בעקביות, מדי בוקר ולפני ארוחת הבוקר - יכולה לעזור לכם ולהביא הקלה משמעותית על כאבי המפרקים והשרירים שלכם", דברי החוקרים. 

את תה המתכון ה'אגדי' לדבריהם, מכינים מכמה עלי טימין (יבש או טרי) שבושלו בסיר עם כפית ג'ינג'ר טרי קצוץ ומעט דבש להמתקת המרירות. לאחר מכן חשוב לסנן את המים דרך מסננת תולעים מיוחדת, ולשתות כרבע עד חצי כוס מדי יום. 

למי אסור לצרוך את התה? אנשים שסובלים מהפרעות במערכת העיכול, היסטוריה של מחלות לב, רגישות ידועה לצמחים ממשפחת המנטה (כגון רוזמרין, בזיליקום, כמון, זעתר, אורגנו וסלרי), אלרגיות למיניהן (ובפרט אלרגיות לדשא), אנשים שסובלים מקוצר נשימה ועוד. "תה הטימין הוכח כמועיל נגד כאבי שרירים שהופיעו במסגרת הפיברומיאלגיה, אך תמיד יש יוצאים מן הכלל ואם אתם חווים כאבי חזה, קוצר נשימה, פריחות בעור או נפיחות של המפרקים לאחר שתיית התה - פנו לטיפול רפואי מיידי", מדגישים החוקרים. 

 

תגיות:ריפויצמחיםמחקרפיברומיאלגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה