חדשות יהדות

"אם הרב כדורי היה חי היום - אפילו ליברמן היה חוזר בתשובה"

במהלך כנס שנערך לאחרונה ברומניה מטעם 'המרכז לרבני אירופה' - הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף דיבר על ההסתר פנים הגדול שאנו חווים כיום, שהגיע גם לבכירי ההנהגה. "אם הרב כדורי היה חי בדורנו - אפילו ליברמן היה חוזר בתשובה. אבל היום יש לנו הסתר פנים, וכל ההנהגה שלנו מוסתרת", דבריו

אא

 

במהלך כנס שנערך לאחרונה ברומניה מטעם 'המרכז לרבני אירופה' - הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף דיבר על ההסתר פנים הגדול שאנו חווים כיום, שהגיע גם לבכירי ההנהגה.

"רוב החילונים שלחו אותם לבתי ספר חילוניים, ויש כאלה שגדלו עם דת ונהיו אנטי דתיים. עליהם אני לא מדבר. רואים את שרי הממשלה שלנו שלצערינו הרב אינם דתיים, וראש הממשלה שלנו והנשיא עדיין לא חרדים - החזון איש מגדיר את החילונים בגדר תינוק שנשבה, והוא מתכוון לרוב החילונים".

המשיך הרב יוסף ואמר: "אם הרב כדורי היה חי בדורנו - אפילו ליברמן היה חוזר בתשובה. אבל היום יש לנו הסתר פנים, וכל ההנהגה שלנו מוסתרת", דבריו.

עוד דיבר הרב על חשיבות ומעלת קירוב הרחוקים, בפרט בדור עקבתא דמשיחא, וציין כי תפקידו של רב הוא ללכת לכל מקום שבו הוא יכול לקרב את הציבור לדרך השם - באמצעות דוגמה אישית. "רב בישראל צריך מראש לחשוב מה הבעיות ההלכתיות שעלולות להתעורר, וכיצד ניתן לפתור אותן בלי לפגוע חלילה באדם כלשהו.

"מאבא, מרן הגר"ע יוסף למדתי, שרב בישראל צריך לדעת ללכת עם רוחו של הציבור, ומי שזכה לכהן בקהילה של יראים ושלמים - מה טוב חלקו. אבל כאשר צריך למנוע מרדת שחת, צריך לחשב את הדרכים כך שיהיו באופן המתקבל", סיכם הרב.

תגיות:הראשון לציוןהרה"ג יצחק יוסף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה