חדשות יהדות

עצוב: בית הכנסת בתל אביב הופך לתיאטרון

בעוד כשנה עתיד בית הכנסת הוותיק "עזרת אחים" שבתל אביב להיהרס לטובת גורד שחקים – בינתיים הופך המבנה לחלק מ... תיאטרון

  • כ"ז אדר התשע"ח
תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)תמונת אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בית הכנסת "עזרת אחים" שבשכונת כרם התימנים בתל אביב, נעשה לאחרונה חלק רשמי של תיאטרון "קליפה 37", למשך השנה הקרובה. לא זו בלבד, אלא שבית הכנסת המדובר, אשר נבנה לפני כ-100 שנה, עתיד להיהרס בקרוב, כאשר במקומו יוקם גורד שחקים נוסף.

בית הכנסת הופך לחלק מן התיאטרון, אך לא זו בלבד – אלא שעומדת להתקיים בו תערוכה בשם "כל מה שעובד", אשר תכלול טקס חנוכת בית שבטי-פגאני, אירוע אשר יכלול מוסיקה, מחול, תיאטרון ועוד.

לגבי השימוש בבית הכנסת, נשלחה הודעה מטעם התיאטרון, אשר אומרת: "זהו הבית החדש של תיאטרון קליפה. רגע לפני שהבניין ההיסטורי ששימש את אגודת "עזרת אחים" יפנה את מקומו לטובת עוד גורד שחקים, קליפה 37 יעורר ל- 365 ימים בלבד את ייעודו המקורי, כך שישוב להוות בית התכנסות של ניגודים, רעיונות מהפכניים ושיתופי פעולה אמנותיים חד פעמיים ויוצאי דופן".

אגודת "עזרת אחים" נוסדה לפני כ-100 שנים ע"י קבוצה של צעירים יהודים מצנעא שבתימן, ומטרתה היתה לספק שירותי רפואה, כמו גם שירותי חינוך ותרבות, לתושבי תל אביב בני העדה התימנית. עם הזמן הוקם במקום בית כנסת. במשך תקופה הופסקה פעילותו של בית הכנסת בעקבות מאבקים פנימיים, אך בשנת תש"ו נבנה מבנה קבוע עבור בית הכנסת, והוא חזר לפעול.

כידוע, שימוש בשטח של בית כנסת למטרות של חול מהווה ביזוי של קדושת בית הכנסת, עד כדי כך שאין לדבר בו בנושאים של מסחר או כלכלה – לא כל שכן שחוק וליצנות. השימוש החדש של בית הכנסת מהווה ביזוי קודש של ממש.

תגיות:בית הכנסתתל אביבתאטרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה