טורים נשיים

הרגע הזה שאין לך כוח יותר...

מכירה את הרגע הזה? אז הרגע הזה יכול להיות הרגע הכי טוב בחיים שלך, הכל תלוי בדרך בה תביטי עליו

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מכירה את הרגע הזה שנדמה לך שזהו זה, אין לך כוח יותר? שאת מרגישה שהניסיון הזה שאת מתמודדת איתו גדול עלייך, שאין סיכוי שאת מצליחה להתעלות על הכאב והקושי ולנצח במלחמה הזאת? מכירה את הרגע הזה בו הכל נראה לך כמו תוהו ובוהו, כשהצרות באות בצרורות, את מרגישה שהחיים שלך מתפרקים ונדמה שזה לא הולך להשתנות? מכירה את הרגע הזה? אז הרגע הזה יכול להיות הרגע הכי טוב בחיים שלך, הכל תלוי בדרך בה תביטי עליו...

 

חשוב לזכור שבאנו לעולם הזה כדי לתקן את עצמנו. לתקן את המידות, לתקן את הדרך, להכיר את בוראנו, לקיים את רצונו ולהפוך להיות הבת הכי טובה שיכולה להיות בשביל האבא הזה שהביא אותי לפה רק כדי להטיב איתי. בורא עולם לא רוצה לפגוע בך, הוא גם לא רוצה שיכאב לך, אילו רק היית יודעת עד כמה הוא בצער כשאת בצער, שברגעים האלה שאת יושבת ומזילה דמעות על הקושי הזה שאת חווה, הוא יושב גם כן לצידך ובוכה, אבל את פשוט לא רואה אותו. לכל הישג שאנו מגיעים בחיים, אנו מגיעים רק אחרי שאנו עוברים כברת דרך. הדברים הטובים באמת לעולם לא באים בקלות. למה? כי אם לא תתאמצי בעבורם, לעולם לא תעריכי אותם באמת ולא תלמדי ליהנות מהם ולשמוח בהם, כל דבר שהשגנו בקלות בחיים האלה מהר מאוד הפך למובן מאליו. אם אני יודעת שאת הדברים הטובים באמת משיגים רק אחרי שעוברים את הדרך עד אליהם, אני לא רק אלך בה בביטחון, אני ארוץ! גם אם מדובר בדרך לא פשוטה עם המון עיכובים.. אם אני יודעת שבורא עולם אוהב אותי כמו שאף אחד בעולם הזה לא יכול לאהוב ושכל רצונו זה שאהיה מאושרת, גם אם הוא מוליך אותי כרגע בדרך לא קלה עם כל מיני עיכובים ומניעות, אני יודעת שזה לטובתי. אני יודעת שזה רק חלק מהדרך אל הדבר הטוב ביותר בשבילי, אני לא אגיד: "טוב, זה המצב, אני אתמודד...", אני לא רק אשלים עם זה, אני אקבל את זה באהבה ואגיד: "אבא, לא יודעת למה זאת הדרך בה בחרת בעבורי, אבל בטוח שזה הכי טוב בשבילי, תודה לך! אני יודעת שאתה מכין לי מתנה מופלאה, שאני הולכת להעריך אותה כ"כ כי התאמצתי כדי להגיע אליה, לעולם לא אבעט בה או אתייחס אליה כמובנת מאליה, תודה לך שאתה לוקח אותי למקום הטוב ביותר בשבילי! תודה שאתה עוזר לי לעבוד על המידות שלי, על האמונה שלי, תודה שאתה מעביר אותי מבחנים כאלה שכשאעבור אותם בהצלחה, אזכה בתגמול שלא חלמתי עליו אפילו.. אני יודעת, אתה טוב גמור, ואת כל מה שאני לא מבינה – אתה מבין היטב. אני הולכת בדרך הזאת בגאווה ובביטחון, כל עוד אתה איתי!".

אמונה אמיתית נמדדת רק בשעת מבחן. אם היה לי הכל בחיים, לא היה חסר לי דבר והייתי אומרת: "בורא עולם, אתה ענק!" – זה לא מבחן האמונה. המבחן האמיתי של האמונה זה כשאין. כשאין זיווג, כשאין ילדים, כשאין בריאות, כשאין פרנסה, כשאין שלום בית. ברגע הזה בו חסר לך לכאורה דבר כלשהו בחיים שלך, ואת אומרת: "ישתבח שמך בורא עולם, זה שכרגע חסר לי, זה הכי טוב בשבילי! איך אני יודעת? כי אתה בחרת את זה בעבורי, אתה שאוהב אותי יותר מכולם, שמנהל לי את החיים בחסד ורחמים, שמעניק לי בלי סוף גם כשלא מגיע לי. אז עכשיו חסר לי, אבל יש לי הרבה דברים אחרים שאני שמחה בהם, ויודעת שמה שחסר – יגיע אלי בזמן שאתה תחליט, וזה יהיה הזמן הנכון ביותר בעבורי!". זאת אמונה. כשבמקום לבכות על מר גורלי, על החוסר, על הקושי, על זה שלכולם יש ולי אין, כשבמקום לרחם על עצמי, אני אומרת תודה. אני זורקת את השכל בידיעה שאני לא באמת מבינה איך דברים מתנהלים מאחורי הקלעים, אבל אני יודעת שזה שמנהל שם את העניינים זה אבא שלי, שדואג לי ורוצה שיהיה לי טוב, זה שמוביל אותי למקום הכי גבוה והכי מיוחד, המקום הזה שיהיה שווה להתאמץ בשביל להגיע אליו. אז נכון, עכשיו אני לא רואה את המקום הזה. הוא נראה כה רחוק, ולעיתים אף נדמה שמרוב הקושי והכאב, לא אצליח להגיע אליו לעולם. אבל אני יודעת שכל עוד יש לי את בורא עולם לצידי, אני יכולה בעזרת האמונה שלי לשנות את הטבע! לטפס על ההרים הגבוהים ביותר, אלה שנוגעים בעננים. אותם הרים שאין סיכוי לטפס עליהם ללא כוח האמונה. להישבר זה קל, לוותר זה קל, להגיד "אני לא יכולה" זה קל. להרים ידיים ולומר: "אין לי הכוח להתמודד עם זה" – זאת לא אמונה! בורא עולם לעולם לא שולח ניסיון לאדם שאינו יכול לעמוד בו. הוא ברא אותי, הוא יודע עם מה אני יכולה ולא יכולה להתמודד, אז אם הוא אמר שאני מסוגלת – אני מסוגלת! אם הוא אמר שיש לי את הכוח – אני אצליח!

הדבר הזה שחסר לך, תהפכי אותו לקיים. רוצה להתחתן? תתחילי לשנן: "אני אוטוטו מתחתנת, בע"ה". מתקשה להביא ילדים? "בחודש הבא אני אזכה להיפקד בזרע בר קיימא". סובלת מבעיה בריאותית? "ברגעים אלה ממש אני מבריאה מהמחלה!". יש בעיות פרנסה בבית? "סכום כסף גדול עושה את דרכו אלי!". יש לך בעיות בשלום בית? "אנחנו חוזרים להיות כמו שהיינו כשהתאהבנו". מה הסיכוי שזה באמת יקרה? רק אם את מאמינה שזה באמת יקרה. אם את אומרת: "אבל איך זה פתאום יגיע?" – סימן שאת לא מאמינה מספיק. בורא עולם שולט בעולם! נדמה לך שקשה לו למצוא דרך לשלוח לך את מה שאת רוצה? קטן עליו! כל מה שאת צריכה לעשות כדי שזה יקרה, זה רק להאמין שהוא כל יכול ושהטוב ביותר בדרך אליך. את כל השאר תשאירי לו, הוא כבר יסדר לך את העניינים.

מכירה את הרגע הזה שנדמה לך שזהו, אין לך כוח יותר? את מרימה ידיים, בטוחה שזה גדול עלייך, שאת הדבר הזה את כבר לא הולכת לשרוד...

זה בדיוק הרגע בו בורא עולם אומר לך: "קטנה שלי, תחזיקי מעמד עוד טיפה. אני רוצה לתת לך מתנה ענקית, רק תעברי את הניסיון הזה באמונה! תאמיני שאני לעולם לא אפגע בך, שאני רוצה להעלות אותך מעלה אל פסגת האושר, אבל אנחנו חייבים לעבור את הדרך לשם ביחד! תהיי חזקה, אני איתך, זה תכף נגמר".

תהיי חזקה, אחותי, הטוב ביותר עוד לפנייך...

תגיות:הסתכלותמיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה