חדשות בארץ

ליברמן תוקף, כץ מגונן: לאן תוביל היממה הקריטית לעתידה של הממשלה?

ליברמן מתבצר בעמדתו ומאיים, שרת המשפטים שוב טוענת כי מדובר במשבר מדומה וישראל כץ תוקף את שר הביטחון ("עושה טעות בהתנהלות שלו, שיוריד את האולטימטום") ומסביר שראש הממשלה לא מעוניין בבחירות. הממשלה נערכת לפשרה, אבל גם לבחירות

  • כ"ו אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

כנסת ישראל נערכת ליממה הקריטית מאז היווסדה. במקביל לניסיונות האחרונים למצוא פתרון שימנע מהמשבר לצמוח ולהוביל לפירוקה של הממשלה והליכה לבחירות. השיחה אתמול בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר אביגדור ליברמן לא הובילה לשום מקום והיום הם צפויים להיפגש כדי לדון באפשרות שחוק הגיוס יעבור יחד עם תקציב המדינה. בשעות הצהריים תתכנס ועדת השרים כדי לדון בערר שהגישה השרה סופה לנדבר, שתנחת מעט לפני בישראל, נגד אישור החוק. אחר כך אמורה להצביע המליאה על חוק הגיוס בקריאה טרומית. במקביל יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אישר לאופוזיציה להעלות להצבעה עוד היום את החוק לפיזור הכנסת. לפי הצעת החוק, אם תעבור כמובן, הבחירות יתקיימו בתוך 90 יום.

"מדובר במשבר מדומה. ראש הממשלה, להפיל ממשלת ימין על כלום ושום דבר זו תהיה טעות הסטורית דומה במימדיה להפלת ממשלת שמיר ב-92'", כתבה שרת המשפטים בחשבון הטוויטר שלה, לפני ששר הביטחון ליברמן התבטא נגד החוק. "אם רוצים למנוע בחירות זה הכי פשוט. אם לא רוצים זה גם הכי פשוט. לראש הממשלה יש את כל הכלים לא לפטר את השרה לנדבר", אמר ליברמן אחרי האיום שהשמיעו בסביבתו של ראש הממשלה לפיו הוא תפוטר. "אי אפשר לצפות מישראל ביתנו שתתמוך בהצעת החוק הזאת. כולנו נצביע נגד. אם ראש הממשלה לא רוצה בחירות - הוא יכול לא לפטר את השרה לנדבר, יש לכך תקדימים. הבחירות הן דבר לא נכון עבור המדינה ועבור ישראל ביתנו". 

בתגובה, בראיון לאתר YNET, תקף הבוקר שר התחבורה והשר לענייני מודיעין, ישראל כץ את ליברמן כשאמר: "המשמעות שעושים טעות שבסוף יכולים גם לשלם על טעויות, אני לא בא להתעמת איתו ולא בא להטיף לו מוסר. אני חושב שהוא נמצא בתפקיד מאוד חשוב, אולי השני בחשיבותו לראש הממשלה עם אפשרות להשפיע". כץ הוסיף כי: "ראש הממשלה לא מעוניין בבחירות, הליכוד לא מעוניין בבחירות וכדי שזה יקרה כל אחד צריך להסיר את האולטימטום". כץ מתכוון לאולטימטום לפיו ישראל ביתנו לא תשב בממשלה אם לנדבר תפוטר. "כדי לאפשר לממשלה להמשיך לתפקד בצורה טובה כמו שזה היה עד לפני כשבוע שבועיים, כל מי שהציב אולטימטום צריך להוריד את האולטימטום. זה התחיל עם החרדים, עם חוק הגיוס המהיר שדרשו לחוקק, בנושא כל כך משמעותי. זה המשיך עם שר הביטחון ועם הבית היהודי, עם אולטימטומים 'נתמודד אם לא תעשה'. בסופו של דבר, חלק מהאולטימטומים הוסרו, ואם כולם יוסרו - הממשלה תמשיך בתפקודה. אני חושב שליברמן עושה טעות בהתנהלות שלו, גם הוא מאמין בה, גם הוא מאמין בעקרון ואני מאמין אגב שהוא מאמין בעקרון הזה".

תגיות:ליברמןבחירותממשלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה