חדשות בארץ

יד שניה, מעד מדינה: הטבעות של שולה זקן עומדות למכירה פומבית

פרשת הולילנד כבר הסתיימה, אבל המדינה מציעה סט של שלוש טבעות זהב שקיבלה זקן מעד המדינה בפרשה וחולט בהמשך. המכירה מתבצעת על ידי בית מכירות פומביות. המחיר: בין 2,000 ל-2,400 דולר

  • כ"ו אדר התשע"ח
הטבעות שמוצעות למכירה (צילום: בית המכירות הפומביות תירוש)הטבעות שמוצעות למכירה (צילום: בית המכירות הפומביות תירוש)
אא

פרשת הולילנד הסתיימה כבר מזמן, ראש ממשלה נכנס לכלא, אבל הטבעות שהיו חלק בפרשה נמכרות על ידי המדינה. הטבעות שקיבלה שולה זקן במתנה במסגרת הפרשה מעד המדינה, וחולטו בהמשך, נמכרות תמורת 2,000 דולר. הטבעות, כזכור, חולטו במסגרת עסקת הטיעון עם זקן. הטבעות נמכרות על ידי בית המכירות הפומביות תירוש אמצעות האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים.

מדובר בסט של שלוש טבעות זהב מהודרות, 18 קראט זהב כל אחת, המשובצות יהלומים. זקן קיבלה אותה בזמנו מעד המדינה שמואל דכנר, שנפטר ב-2013. סט הטבעות מעוצבות בסגנון נחש ומורכבות מזהב לבן, זהב צהוב וזהב ורוד. המכירה תיפתח במוצאי שבת בעוד פחות משבועיים כשהערכת המחיר שלהם נעה סביב 2,000 עד 2,400 דולר. סך משקל היהלומים המשובצים הוא כ-1 קראט. בתיאור המוצר נכתב: "הטבעת ניתנה כמתנה לגברת שולה זקן על ידי עד המדינה שמואל דכנר בפרשת 'הולילנד'". כזכור, אולמרט הורשע בסופו של דבר כי קיבל מדכנר באמצעות זקן שוחד של 60 אלף שקל לצורך השבחת המקרקעין של חברת הזרע. אולמרט ריצה את עונשו בכלא מעשיהו מאז פברואר 2016. הוא נדון ל-27 חודשי מאסר בסך הכל, אך שוחרר ביולי האחרון אחרי כ-16 חודשים.

כזכור, זקן שימשה אז כראש הלשכה של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. במסגרת הרשעתה בפרשה, היא טענה כי קיבלה את הטבעות מדכנר שלא במסגרת שוחד, אלא בעקבות מערכת היחסים הקרובה בניהם. בית המשפט, כמובן, לא השתכנע ולא קיבל את טענתה. במאי 2014 אושרה עסקת הטיעון בין הפרקליטות לזקן, במסגרתה הורשעה בעבירות שוחד והלבנת הון וריצתה 11 חודשי מאסר בתמורה להקלטות וראיות חותכות נגד ראש הממשלה. היא שילמה קנס של 25 אלף שקל ומסרה את הטבעות שנתן לה עד המדינה, שנפטר במהלך המשפט. בעבר כבר נמכר מוצר אחד שקיבלה זקן מדכנר. מדובר בתמונה שגם היא נמכרה במכירה פומבית.

תגיות:מכירה פומביתטבעותשולה בן זקן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה