חדשות בארץ

הרבנים אישרו את מתווה חוק הגיוס; ממתינים לליברמן

אחרי פגישה לילית נמצאה הפשרה של ה"מועצת" לפיה החוק יאושר בקריאה טרומית ללא שינויים עוד לפני העברת התקציב, פרקליט המדינה מבהיר כי עדי המדינה לא התבקשו לשקר, והטמפרטורות ימשיכו לטפס עד רביעי. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

מועצת גדולי התורה אישרה המתווה: מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל אישרה הלילה את מתווה הפשרה שהושג אחרי פגישה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ יעקב ליצמן. בין חברי אגודת ישראל נמנים הח"כים ליצמן, מאיר פרוש, ישראל אייכלר ומנחם אליעזר מוזס. המתווה שסוכם: החוק של ח"כ יואב בן צור יאושר היום (שני) בוועדת השרים לחקיקה ולאחר מכן בקריאה טרומית ללא שינויים בו ולפני העברת התקציב, תוך התחייבות לקדמו במושב הקיץ. כעת ממתינים להסכמת השר אביגדור ליברמן למתווה.

פרקליט המדינה מתייחס לסאגת עדי המדינה: פרקליט המדינה שי ניצן נאם אתמול בכנס של העיתון "מקור ראשון" והמכון הישראלי לדמוקרטיה, שם סיפר כי "עדות עד מדינה, מטהרת את השחיתות הציבורית, יש לה ערך עצום, לכולנו. יש לזכור ששחיתות, ובייחוד שוחד, לא מתבצעות בראש חוצות". ניצן הוסיף ואמר: "כדי להיכנס לחדר, למארג הסודי של תן וקח, יש צורך להיכנס דרך סדק צר. לעתים רק עד מדינה יכול להציץ דרך סדק זה, לעולם לא נגייס עד מדינה ונורה לו לשקר".

נסגרה ההרשמה לתכנית "מחיר למשתכן": ההרשמה להגרלה הרביעית של "מחיר למשתכן" נסגרה אתמול. 21,301 משקי בית נרשמו להגרלות ב-27 יישובים וכעת הם מצפים לקבל זכות לדירה. בקרוב יחל תהליך ההגרלות בסיומו צפויים כ-6,000 משקי בית חדשים לקבל הודעה על זכייתם בדירה. בסך הכל, נוספו עשרה יישובים חדשים לפרוייקט.

 

חוץ

טראמפ הציג את הסיסמה לבחירות הבאות: דונלנד טראמפ הצליח להפתיע מיליונים ברחבי העולם כשנבחר לכהן כנשיא ארצות הברית. אמש השיק טראמפ את הקמפיין לקראת המירוץ לקדנציה שנייה בבחירות ב-2020. טראמפ הגיע כדי לתמוך במועמד הרפובליקני בבחירות בפנסילבניה ובמעמד הנאום חשף את הסיסמה: "שומרים על אמריקה בגדולתה". הסיסמה בבחירות הקודמות הייתה "להשיב את אמריקה לגדולתה".

רוסיה הציגה את "הטיל שאי אפשר ליירט": סוכנות הידיעות הרוסית פרסמה תיעוד של הטיל אותו חשף נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפני כשבועיים. בסרטון נראים אנשי הצוות כשהם מבצעים סדרת בדיקות לטיל החכם. פוטין טוען כי מדובר בטיל על קולי אחריו לא ניתן לעקוב או ליירט באמצעות מערכות ליירוט טילים. הטיל "קינזל" יכול לטוס למרחק של 2,000 מטרים במהירות של עד פי עשרה ממהירות הקול.

עוד מטוס התרסק באיראן: אחרי שמטוס ובו 66 נוסעים התרסק לאחרונה, הפעם התרסק מטוס טורקי מעל שמי המדינה. המטוס עשה דרכו מאיחוד האמירויות לאיסטנבול. המטוס התרסק באזור הררי ועלה באש, אך עדיין לא ברור כמה נוסעים נספו.

 

מזג האוויר

היום: מזג האוויר יהיה נאה. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות.

שלישי: בהיר עד מעונן חלקית. תירשם עלייה נוספת בטמפרטורות.

רביעי: מזג האוויר יהיה נאה. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה.

חמישי: תחול ירידה בטמפרטורות, שיהיו רגילות לעונה.

 
תגיות:חוק הגיוסכותרות ב-60 שניות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה