חדשות בריאות

מפתיע: מה הפעולה היומיומית שתסייע לכם להוריד במשקל?

פעילות גופנית הינה הדרך היעילה והטובה ביותר להורדה במשקל, אולם מחקר חדש מצא דרך נוספת להשיל קילוגרמים מיותרים בפעולה פשוטה ויומיומית. תופתעו לגלות

  • כ"ד אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פעילות גופנית הינה הדרך היעילה והטובה ביותר להורדה במשקל, אולם מחקר חדש מצא דרך נוספת להשיל קילוגרמים מיותרים בפעולה פשוטה ויומיומית.

על פי מחקר חדש שהתפרסם בכתב העת הרפואי European Journal of Preventive Cardiology נמצא כי עמידה יכולה לסייע בעלייה במשקל שנגרמת בשל ישיבה ממושכת.

במחקר נכלל מטא-אנליזה של 46 מחקרים שנערכו בעבר, בהשתתפות כ-1,184 אנשים. לאחר ניתוח מחקרים רבים בנושא, הגיעו החוקרים למסקנה כי עמידה אצל נשים, יכולה לשרוף 0.1 קלוריות בכל דקה יותר מישיבה. נשמע מעט, אך כאשר הקלוריות מצטברות, מדובר במספר מרשים.

אם מקבילים עמידה מול ישיבה במשך 6 שעות ביום, נמצא כי אצל אדם השוקל 65 קילו, רק בעמידה הוא יכול לשרוף כ-54 קלוריות ביום. אם נחשב זאת למשך שנה, נגלה כי מדובר בהצטברות של השלת כ-2.5 ק"ג, לדעת החוקרים. לעומת זאת, אצל הגברים, נשרפים כ-0.19 קלוריות בדקה בעמידה, אולי כי לגברים יש יותר מסת שריר מאשר אצל נשים.

מצד שני, גם אם המשימה נשמעת קלה, מציינים החוקרים כי בשביל לבצע את פעולת העמידה הגוף מגייס קצת יותר שרירים, מה שמעמיד את הנתונים במבט יותר הגיוני כיוון שהגוף זקוק ליותר אנרגיה במצב זה.

על פי מחקרים שנערכו בעבר, המסקנות היו דומות, והראו כי עמידה שורפת כ-9 קלוריות בשעה לעומת מצב ישיבה.

עם זאת, יש להדגיש כי לפני שתתחילו לעמוד כל יום, החוקרים טוענים כי אין לסמוך רק על עמידה בשביל ירידה במשקל, כיוון שצריך לבדוק אם לעמידה מול ישיבה ישנם השלכות משמעותיות על ירידה במשקל לטווך רחוק. ישנם אנשים שיאכלו יותר בעקבות העמידה, ואז ההפרש בין מספר הקלוריות שנשרף בעמידה מול ישיבה יהיה זניח.

עוד יש לציין כי בהתאם למחקרים שנערכו בשנים האחרונות, עלו מסקנות מדאיגות בנוגע לאורח חיים המורגל בישיבה בין היתר עלייה במשקל, סיכון גבוה למחלות לב, סיכון גבוה לסוכרת מסוג 2 וסיכון גבוה למחלות לב, על כן, במידה ואתם רגילים לשבת, חשוב ביותר לעשות פעילות גופנית על מנת למנוע סיכונים בריאותיים. כמו כן מומלץ לעשות הפסקות יזומות, ולהקפיד על הליכות קצרות במשרד או בבית כדי להפעיל ולהזיז את הגוף.

תגיות:דיאטהמשקל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה