חדשות בארץ

תושבי תל אביב מבועתים: להקות תנים צובאות על שכונות מגורים

להקות תנים שצובאות בשבוע האחרון על שכונות מגורים בתל אביב - מפילות אימה על התושבים, ש"מפחדים לצאת לרחוב אפילו כדי לזרוק את הזבל, מחשש שתנים שנגועים בכלבת יתקפו ילדים ומבוגרים". ומהי תגובת העירייה?

התנים שתועדו באזור המגורים בשכונת למד (צילום: ג’ניפר קשתי/ מתוך פייסבוק)התנים שתועדו באזור המגורים בשכונת למד (צילום: ג’ניפר קשתי/ מתוך פייסבוק)
אא

להקות תנים שצובאות בשבוע האחרון על שכונות מגורים בתל אביב - מפילות אימה על התושבים, ש"מפחדים לצאת לרחוב אפילו כדי לזרוק את הזבל, מחשש שתנים שנגועים בכלבת יתקפו ילדים ומבוגרים".

לדברי התושבים, העירייה לא עושה דבר בנדון ומחכה שמישהו יפגע כדי להתעורר. "זו סכנת חיים", הם זועקים, ומעלים לרשתות החברתיות תיעוד מצמרר ממה שקורה ברחוב בשעת לילה.

מי שסובל מהתופעה ביותר הוא תושבי שכונת ל' היוקרתית, שמסתגרים בבתיהם החל משעות הערב המאוחרות וחוששים לצאת החוצה. סרטון שהועלה השבוע לדף הפייסבוק של השכונה על ידי תושבת בשם ג'ניפר קשתי, הצליח לזעזע עשרות גולשים.

בסרטון נראית חבורת תנים כשהיא מסתובבת סביב לאחד הבניינים, בחיפושה אחר מזון. כתגובה לסרטון כתבו אחדים מתושבי העיר כי התנהלות העירייה לוקה בחסר ו"פחות מתעניינת בחיי התושבים, אלא בוחרת למלא את קופת המזומנים שלה מדו"חות חנייה ותנועה", כדברי אחד הגולשים.

"אל בהלה", הרגיעה תושבת אחרת. "הם מפחדים מאנשים ולא עושים כלום. תתייחסו אליהם כאל חתולי רחוב".

מעיריית תל אביב נמסר בתגובה כי תנים ושועלים הן חיות בר מוגנות, שהסיכון שלה לבני אדם הוא נמוך ביותר, ו"באזור תל אביב לא דווח כל מקרה של מחלת כלבת, מזה עשרות שנים. עם זאת, העירייה פועלת במגוון דרכים על מנת להבטיח דו קיום עם מגוון חיות הבר שבשטחה, כולל פיזור של מאות פיתיונות נגד כלבת".

לדבריה, היות ושכונת ל' ממוקמת סמוך לשטחים פתוחים, מטבע הדברים ישנם תנים ושאר בעלי חיים באזור - כשלהערכת הוטרינר העירוני "מדובר בלא יותר מעשרה תנים". במקביל לפיזור הפתיונות, הודיעה העירייה כי היא פועלת אף בדרכים נוספות כגון גיזום שיחים, פינוי פחי אשפה במתקנים אטומים ועוד.

תגיות:תקיפהתל אביבתנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה