מעניין

התינוק הוכרז כמת והרופאים הרימו ידיים. מה קרה אחרי 13 דקות?

להפתעם הרופאים, 13 דקות לאחר שהוכרז תינוקה של איימי לואיס מאוסטרליה כמת - הבלתי ייאומן קרה והוא חזר לחיים

נס רפואי - פיניקס בחיק אמו לאחר שהתעורר (צילום מסך)נס רפואי - פיניקס בחיק אמו לאחר שהתעורר (צילום מסך)
אא

זה קרה באוקטובר 2015, מיד לאחר שאיימי לואיס מאוסטרליה, ילדה את בנה הראשון. "הרופאים אמרו לי שהשלייה שלי התנתקה והתינוק נולד ללא פעימות לב", משחזרת לואיס ל'דיילי מייל' האוסטרלי. "אני זוכרת שהרגשתי מבועתת, אבל עדיין מלאת תקווה שיקרה איזה נס, ושהילד שלי יחזור לחיים. הייתי בטוחה שדברים כאלה מתרחשים בחדרי לידות כל הזמן".

אבל כשהרופאים אחזו בפיניקס הקטן ואיימי לא שמעה אפילו רעש קטן שמזכיר בכי - נורת האזהרה נדלקה. "הלב שלי פשוט צנח. זו לא הייתה הרגשה עצובה, זה היה כעס. הרופאים ניסו נואשות להחיות את התינוק שלי, אבל אחרי דקות ארוכות של מאמץ שכשל, פשוט ידעתי שהוא מת. יכולתי לשמוע אותם מתלחשים ביניהם, וראיתי על הפנים שלהם שהם מיואשים. התינוק היה חסר חיים ולא היה שום דבר שיכולנו לעשות. כשהרופא ישב לידי רק אמרתי לו: 'הוא הלך, נכון? הוא מת'".

הרופא לא מצא בו מילים, ורק הנהן בראשו לאות הסכמה. "זה היה פשוט נורא. כל מה שהצלחתי לראות לעיני רוחי היה ארון לבן וזעיר של מתים, כשהתחלתי לעבד את מה שזה עתה קרה".

 

פתאום האחות צעקה: "הוא חזר, הוא כאן"

הצוות הרפואי החליט לתת לאם החלשה עירוי של דם, כשפתאום מאמצע שומקום שמעה איימי צעקה מפלחת אוזניים שהגיעה מכיוונה של אחת האחיות. "היא צעקה: 'הוא חזר, הוא כאן', ופתאום ראיתי עשרות רופאים ואחיות מסביבי. עדיין לא שמעתי אותו בוכה, אבל ידעתי שמתרחש כאן משהו גדול, נס שאני עדיין לא מצליחה להבין או לעכל. לא החזקתי מעמד ולא ראיתי כלום. נלקחתי להחלמה בחדר אחר, וכל הרופאים והאחיות לקחו את פיניקס לחדר אחר", שחזרה האם ההמומה. 

"אני פשוט ישבתי שם במשך שעות כשאני רועדת מהתרופות שקיבלתי, ותוהה 'איפה התינוק שלי בכלל'. לא היה לי מושג מה קורה, זה היה ממש עינוי.  כשהם לקחו אותי לחדר והשאירו אותי לבד, לא חשבתי שאראה שוב את התינוק שלי".

אלא שכעבור זמן קצר נכנסה אחת האחיות לחדרה כשחיוך גדול על פניה, ואמרה במילים הללו: 'רק שתדעי שהיה לכם נס גדול שאין לנו אפשרות להסביר. התינוק שלך נולד ונכנס לעולם הזה בלי דופק. הוא היה מת למשך 13 דקות, לפני שחזר אלינו'. כשהחזקתי אותו בפעם הראשונה, זה היה רגע השבירה שלי. העולם נעלם באותם רגעים, וכל מה שהיה חשוב הוא המלאך הקטן שנמצא כרגע בין ידיי. כשהוא נגע באפי באצבעות הזעירות שלו, הרגשתי שהלב שלי נמס מרוב אהבה ופרצתי בבכי".

איימי הוסיפה ואמרה כי רק היום היא יודעת כוחם של ניסים מהו, ומאמינה ש'גם מה שלא הגיוני, יכול להפוך להגיוני בין רגע'.

תגיות:מוותנס רפואיפעוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה