חדשות יהדות

תלונה במשטרה: מי השחית את מקווה הטהרה החדש בבורגתא?

רגע לפני פתיחתו, במושב גילו כי אלמונים השחיתו בסוף השבוע את המבנה החדש. השר לשירותי דת פנה לשר לביטחון פנים בבקשה לחקור את הנושא. "רוב הציבור אינו דתי, אך נושאי הדת נעשים בשיתוף פעולה מלא", אמר ראש המועצה

  • כ' אדר התשע"ח
(צילום: דוברות המשרד לשירותי דת)(צילום: דוברות המשרד לשירותי דת)
אא

תושבי המושב בורגתא שבעמק חפר גילו במוצאי השבת כי אלמונים השחיתו את מקווה הטהרה החדש ביישוב. בימים הקרובים אמור היה המקווה המהודר להיחנך, אולם תושבים מעריכים כי "מישהו מנסה כנראה למנוע את פתיחתו". ראש המועצה הדתית בעמק חפר, יאיר בטיטו, הגיש תלונה במשטרה בעקבות האירוע. בהמשך פנה השר לשירותי דת, דוד אזולאי, לשר לביטחון פנים גלעד ארדן וביקש ממנו לבדוק מה בכוונת המשטרה לעשות עם התלונה שהוגשה בתחילת השבוע. במשרד לשירותי דת אמרו כי ראשי מועצות דתיות נתקלו בעבר במקרים מסוג זה וכי הם מקווים שהמשטרה תמגר את תופעת השחתת מבני הדת. על פי ההערכות, השחתת המקווה נעשתה במהלך השבת. ההרס, שכלל את השחתת הקירות, הדלתות והחלונות במקום, התגלה לאחר שהפועלים הגיעו למקום לבצע עבודות.

"המאפיין של הפסיפס האנושי שבחר לגור בעמק חפר הוא האחדות והיכולת להכיל דעות ורעיונות שונים", אמר בטיטו. "רוב הציבור אינו דתי אך נושאי הדת נעשים בשיתוף פעולה מלא בין יו"ר המועצה האזורית וחברי המועצה לבין המועצה הדתית ורבני המועצה, דבר הבא לידי ביטוי גם בהתנהלות בתוך היישובים של קידום פעילות רוחנית בדרכי נועם". בעקבות המקרה, ח"כ דני סיידא שוחח עם ראש המועצה הדתית והגיש שאילתה לשר לביטחון פנים בנושא השחתת מבני דת. בשאילתא הוא מבקש לברר כמה תלונות הוגשו במשטרה על השחתת מבני דת בשנתיים האחרונות וכיצד מתקדמת החקיר הבנושא השחתת המקווה בבורגתא.

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עו"ד עודד פלוס, הודה ליו"ר המועצה הדתית על פעילותו בנושא. "בתקופת כהונתו של יאיר בטיטו ניבנו שלושה מקוואות חדשים ושופצו חמישה מקוואות קיימים", אמר. "כמו כן נבנו שישה בתי כנסת, חלקם בקיבוצים שהיו נטולי זיקה למסורת ישראל". פלוס מתכוון לערוך סיור במקום.

תגיות:מקווה טהרהבורגתאעמק חפרהשחתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה