חדשות בארץ

המנחה חשף: השאלות שלפיד מסרב לענות עליהן

מנחה התכנית "אנשים" חשף בחשבון הטוויטר שלו שאלות שהופנו ליאיר לפיד בנוגע לשירותו הצבאי, אך הוא סירב לענות עליהם. "האם הפעלת קשרים אישיים כדי להתקבל? מה היה הפרופיל שלך? כמי שדוגל בשקיפות, האם תסכים לפזר הערפל בנוגע לשירותך הצבאי?", נכתב. לפיד התחמק

  • י"ט אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

מנחה התכנית "אנשים" המשודרת בערוץ קשת, חיים אתגר, חשף אתמול (שני) בחשבון הטוויטר שלו מספר שאלות עליהן יאיר לפיד סירב להשיב במסגרת תכניתו. חלק ניכר מהשאלות עסק בשירותו הצבאי ובנסיבות שהביאו אותו להתגייס לשירות צבאי בעיתון "במחנה"

"הנה חלק מהשאלות שנותרו ללא מענה", כתב אתגר: "מתי הצטרפת ל'במחנה' ובאילו נסיבות? האם עברת מבחן קבלה כלשהו? האם הפעלת קשרים אישיים ומשפחתיים כדי להתקבל ל'במחנה'? פורסם בעבר שקיבלת התקף אסטמה כתוצאה מרימון עשן שנזרק בסמוך אליך. מתי זה קרה? איפה זה קרה?".

אתגר הוסיף כי: "העברנו ללפיד 11 שאלות שהוא בחר לא לענות עליהן: 1. מה היה הפרופיל הצבאי שלך ביום שבו התגייסת? 2. האם הפרופיל השתנה? 3. אם כן – מתי הפרופיל השתנה ומה היה הפרופיל החדש? 4. מי יזם את שינוי הפרופיל? 5. מתי הצטרפת ל״במחנה״ ובאילו נסיבות? 6. האם עברת מבחן קבלה כלשהו? איזה? 7. האם הפעלת קשרים אישיים ומשפחתיים כדי להתקבל ל״במחנה״? 8. האם שירתת אי פעם בשריון? 9. האם סיפרת לחברים מהשירות ב״במחנה״ או אמרת פעם לאחרים ששירתת בשריון? 10. פורסם בעבר שקיבלת התקף אסטמה כתוצאה מרימון עשן שנזרק בסמוך אליך, לצורך הנחתת מסוק. האם זה קרה? מתי זה קרה? איפה זה קרה? 11. כמי שדוגל בשקיפות, האם תסכים לפזר את הערפל המסוים בנוגע לשירותך הצבאי ולהשיב על שאלות בנושא לעיני המצלמות של 'אנשים'?".

העובדה שלפיד שירת בעיתון הצבאי ידועה, אך לא ברור מאין הגיע לשם. לאחרונה עלו שאלות בנוגע לסוגיה הזאת. ההערכה היא שאחת משתי גרסאות נכונה. לאחרונה שונה גם עמוד הויקיפדיה שלו וגרם לשאלות רבות לצוף. בערך הויקיפדיה נכתב: "את רוב שירותו הצבאי עשה ככתב בעיתון 'במחנה'. לפי גרסה אחת שמסר, את שירותו החל בחטיבה 500 של השריון, בעת הנחתת מסוק במלחמת לבנון הראשונה שאף עשן וקיבל התקף אסטמה ואז עבר לשרת ב"במחנה". לפי גרסה אחרת שלו את שירותו החל בטירונות בנ"מ, לקראת סופה קיבל התקף אסטמה, מה שהביא להורדת הפרופיל הרפואי שלו. בדף הפייסבוק לא נמצאה התייחסות לתחילת השירות וכך גם בכתבות מהעבר, שם נכתב בין היתר כי "ערך את כל שירותו ב'במחנה'", אך "ניצל בנס באירוע התקלות עם מחבלים".

תגיות:יאיר לפידצבא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה