חדשות בעולם

ההשוואה בין מגן דוד לצלב קרס: הקהילה היהודית בבריטניה סוערת

יו"ר ההתאחדות לכדורגל בבריטניה מרטין גלן התבטא כי "סמלים המעוררים רגשות דתיים כמו מגן דוד, הפטיש והמגל וצלב קרס אסורים במגרשים" ועורר סערה. בקהילה היהודית הגיבו: "השוואה צינית וחסרת התחשבות. הוא מוזמן לבקר במחנות ההשמדה וביד ושם"

  • י"ח אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הקהילה היהודית בבריטניה סוערת בעקבות התבטאות מעוררת מחלוקת של יו"ר ההתאחדות לכדורגל. היו"ר, מרטין גלן, דיבר היום (שני) על נושא השימוש בסמלים פוליטיים על החולצות של שחקני הכדורגל. בדבריו עשה שימוש בהשוואה בין צלב קרס ומגן דוד כשאמר: "יש לנו חוק על סמלים ואנחנו לא רוצים אותם בכדורגל, לא צלב קרס ולא מגן דוד". הדברים הללו נאמרו במסגרת ההחלטה של מוליכת הפרמייר-ליג, קבוצת מנצ'סטר סיטי ומאמן ברצלונה בעבר פפ גווארדיולה, לענוד סרט צהוב המסמל הזדהות עם שאיפת קטלוניה לעצמאות.

"שינינו את החוק כך שסמלים כמו הפרג (סמל לזכרם של הבריטים שנהרגו במלחמת העולם) הם בסדר, אבל סמלים שמפלגים וכאלה המעוררים רגשות דתיים חזקים, כמו מגן דוד, הפטיש והמגל או צלב קרס - אותם אנחנו לא רוצים לראות במגרשים". בקהילה היהודית סוערים בעקבות ההתבטאות. על פי דיווחים באנגליה, הם הגדירו את דבריו של גלן כ"לא ראויים ופוגעניים". בהסתדרות הציונית העולמית תקפו. מ"מ יושב ראש הארגון, יעקב חגואל, צוטט כשאמר: "ההשוואה הצינית וחסרת ההתחשבות בין מגן דוד לצלב קרס היא לעג להיסטוריה. היא אינה מתקבלת על הדעת. אני מצפה מאדם במעמדו להבדיל בין סמלו הנצחי של עם ישראל לבין סמל שמייצג את התגלמות הרוע והשנאה בעולם. חגואל הוסיף כי. "אני מזמין את גלן לביקור במחנות ההשמדה או ביד ושם בכדי לעמוד מקרוב על ההבדלים".

בימים האחרונים עורר מקרה אחר בגרמניה סערה בקרב הקהילה היהודית. הרקסהיים א-מברג, כפר בן 700 תושבים בדרום מערב גרמניה, עורר מחלוקת קשה בקרב אזרחי המדינה כשהחליט לשמור על פעמון כנסייה המוקדש לאדולף היטלר ימ"ש בנימוק כי מדובר בתזכורת לעברה האפל של האומה. מועצת הכפר הצביעה ברוב של 10 תומכים מול שלושה מתנגדים על שימור הפעמון שנוצר ב-1934, ועליו הכיתוב "הכול למען המולדת - אדולף היטלר" לצד צלב קרס. בכניסה המקומית זעמו לאחר שדרשו להחליף את הפעמון ששוקל 240 ק"ג באחר.

תגיות:מגן דודצלבבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה