חדשות בארץ

דרמה בחקירת נתניהו: ניר חפץ חתם על הסכם עד מדינה

התפתחות בתיק בזק: יועץ התקשורת של משפחת נתניהו לשעבר חתם על ההסכם ויהיה עד המדינה השלישי. הוא יעיד גם במסגרת תיק המתנות ופרשת השופטת גרסטל. פרקליטו הקודם חדל לייצג אותו. מקורבי נתניהו: "המרוץ אחרי עדי מדינה מוכיח - אין ולא יהיה כלום"

  • י"ח אדר התשע"ח
ניר חפץ (צילום: פלאש 90)ניר חפץ (צילום: פלאש 90)
אא

יועץ התקשורת של משפחת נתניהו לשעבר, ניר חפץ, חתם על הסכם עד מדינה. חפץ, ששוחרר אתמול למעצר בית אחרי כשבועיים בהם היה עצור בחשד למעורבות בתיק בזק, גייס בימים האחרונים עורך דין נוסף, זאת בנוסף לפרקליטו ירון קוסטליץ. הוא יהיה עד המדינה השלישית אחרי שלמה פילבר וארי הרו. עוד לפני החתימה על ההסכם, האחרון כבר התייחס לעניין ואמר כי "איני מייצג עדי מדינה, ולא ידוע לי שניר הוא כזה. ככל שיתברר אחרת, לא אייצג אותו". מוקדם יותר דווח כי הסניגור הפלילי הבכיר עו"ד אילן סופר, שכבר סגר בעבר הסכמי עד מדינה בלהב 433, הוא עורך הדין ששכר חפץ ובהתאם לכך הוא נפגש בשבוע שעבר עם בכירים בלהב ודן איתם על תנאי ההסכם. עד כה עדיין לא נחתם הסכם כזה עקב פערים, אולם ההתפתחויות האחרונות עשויות לשנות את תמונת התיק. חפץ ימסור עדות גם בפרשת 1000 (פרשת המתנות) וגם בפרשת 1270 (ההצעה למנות לכאורה את השופטת גרסטל ליועמ"ש בתמורה לסגירת התיק נגד שרה נתניהו). בסביבתו של ראש הממשלה אמרו בעקבות ההסכם: "כשיש משהו לא צריך אפילו עד מדינה אחד. וכשאין, גם אלף עדי מדינה לא יעזרו. המרוץ הבלתי פוסק אחרי עדי מדינה הוא ההוכחה הטובה ביותר שאין כלום - ולא יהיה כלום".

חפץ הכחיש את כל החשדות נגדו. רק אתמול היה עו"ד קוסטליץ זה שייצג אותו בבית המשפט כדי לסכם על שחרורו. בנוסף, הוא הגיש ערעור על הארכת מעצרו של חפץ בבית המשפט המחוזי. אלא שבמקביל, כך מתברר בכתבה, היחידה הכלכלית ורשות ניירות ערך פעלו בחשאי ובמקביל להליך הפלילי וזימנו את עו"ד סופר ללהב 433. סופר מחזיק בקשרים מצוינים ביחידה והיה אדריכל הסכם עד המדינה שהצליח להשיג למיקי גנור בפרשת הצוללות.

בשנים האחרונות נחשב חפץ לאחד מאנשי האמון של ראש הממשלה ורעייתו והרבה לגונן עליהם בתקשורת. הוא שימש בתפקיד במשך שלוש שנים ועזב אותו לפני מספר חודשים. באותה תקופה חשף מבקר המדינה יוסף שפירא חשף כמה פרשות הקשורות לניהול מעון ראש הממשלה. במשרד ראש הממשלה העידו אז כי חפץ שימש כ"מגן אנושי" על משפחת נתניהו ועשה רבות למענם בכל הקשור לסיקור בתקשורת.

תגיות:חקירהנתניהוהסכםניר חפץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה