חדשות בארץ

הימין ישלוט, לא יהיה שלום: הסקר שחושף מה יקרה בעוד עשור

"מדד העתיד" בחן מה הישראלים מעריכים שיהיה כאן בעוד עשור. 63 אחוז מאמינים שהימין ישלוט, 45 אחוז שהשחיתות תגדל ו-48 אחוז מאמינים שהמצב החברתי יהיה טוב יותר. ומה יהיו היחסים בין ישראל לארה"ב?

  • י"ח אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

המכללה האקדמית ספיר תקיים השבוע את כנס שדרות ולקראתו פרסמה את סקר "מדד העתיד". הסקר נערך על ידי מכון רותם-AR ושאל את הציבור כיצד תראה המפה הפוליטית וכן מה יהיה המצב הכלכלי-חברתי במדינה בעוד כעשור. הממצא העיקרי שעולה מהסקר: 63 אחוז מאמינים שגוש הימין ישלוט במדינה גם בעוד 10 שנים וכי ממדי השחיתות רק יגדלו. כמו כן, גם המתחים בין מרבית קבוצות באוכלוסייה יהיו גדולים יותר, אין אופטימיות לגבי הסכם שלום על הפלסטינים וקיים חשש לגבי האפשרות שאיראן תתחמש בפצצה גרעינית. הסקר נערך בקרב 624 משיבים יהודים וערבים (טעות הדגימה שפורסמה: 3.92 אחוז).

עוד נתונים מעניינים: 45 אחוז מהנשאלים היהודים מאמינים כי השחיתות תגדל, 60 אחוז מהציבור לא מאמין שיהיה הסכם קבע עם הפלסטינים, 39 אחוז בלבד מאמינים שאין סיכוי לשלום על הפלסטינים, זאת לעומת 33 אחוז שמאמינים שיש סבירות לשלום. 30 אחוז מהיהודים מאמינים כי בעוד עשור יהיה שלום עם מדינות ערביות נוספות, זאת לעומת 45 אחוז מהערבים. בקרב הנשאלים היהודים 20 אחוז מעריכים כי המצב הביטחוני יהיה גרוע יותר בעוד עשר שנים. בקרב הערבים - 35 אחוז מאמינים כי המצב הביטחוני יילך ויחריף. עוד עולה, כי 53 אחוז מהציבור מאמין שהיחסים בין ישראל לארצות הברית ישתפרו. 10 אחוז בלבד מאמינים כי היחסים יחמירו. כמו כן, 39 אחוז מאמינים כי היחסים עם האיחוד האירופי ישתפרו, לעומת 27 אחוז שחושבים כי תהיה הרעה ביחסים.

בקרב היהודים יש אחוז גבוה יותר של מאמינים כי הימין ימשיך לשלוט במדינה. 66 אחוז מהיהודים חושבים כך, לעומת מחצית מהערבים בלבד. מחצית מהציבור מעריך כי המתחים בין יהודים לערבים יתגברו. באוכלוסיה הערבית מאמינים 23 אחוז כי המתחים יפחתו, לעומת 18 אחוז אצל היהודים.

הסקר שאל גם כמה מהישראלים מאמינים שאחוז העניים יגדל. 53 אחוז חשבו כך. 14 אחוז שחושבים כי רמת חייהם תרד, ו-48 אחוז מאמינים שהמצב הכלכלי של המדינה ילך וישתפר לעומת 23 אחוז שחושבים שיהיה כאן גרוע יותר. על פי הסקר, 56 אחוז מהציבור מאמין שיהיה קשה יותר להשיג דירה, 41 אחוז חושבים שהפערים בין המרכז לפריפריה יילכו ויגדלו. עוד שאלה שנשאלה בסקר היא איזו תרבות תהיה הדומיננטית בשנת 2028. 32 אחוז ענו כי זו תהיה המזרחית, לעומת 29 אחוז שטענו כי זו תהיה המערבית. נתון מעניין נוסף: 72 אחוז תומכים בהנהגת סוף שבוע ארוך, לעומת 8 אחוז המתנגדים לכך

תגיות:שלוםישראלארה"בערבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה