חיים לאחר המוות

"הרב אברג’ל חיבק ואמר: ’עוד לא הגיע הזמן שלך'": סיפורו המצמרר של רני רביבו

לפני שנתיים חווה רני רביבו התמוטטות שסיכנה את חייו, אך ברוך ה' הוא התעורר בנס אחרי 12 יום בטיפול נמרץ - וחושף: "בשמיים פגשתי את הרב יורם אברג'ל והוא אמר לי שעוד לא הגיע הזמן שלי"

בעיגול: רני רביבו (צילום מסך)בעיגול: רני רביבו (צילום מסך)
אא

זה קרה לפני כשנתיים, והפך את קערת חייו של רני רביבו בן ה-45 מיבנה, על פיה. רביבו, חשמלאי במקצועו, חטף דום לב חריף בעבודה, ונאבק על חייו במשך 12 יום במחלקת טיפול נמרץ של בית החולים 'קפלן'.

צוות שהוזעק למקום עבודתו מצא אותו כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה, שכוב על הרצפה בכניסה לבניין. הצוות הרפואי של איחוד הצלה ומד"א ביצעו בו פעולות החייאה בעזרת מתן שוק עם מכשיר הדפיברילטור - דבר שמאוחר יותר התברר כי הציל את חייו.

לבית החולים הועבר רביבו עם כשל רב מערכתי, ותחילה הרופאים לא נתנו לו הרבה סיכויים לצאת מזה. "התחילה ההחייאה של איזה 66 דקות, מכות חשמל", משחזר רביבו בתיעוד שלפניכם. "הרופא שהיה שם לא נתן סיכוי, מבחינתו הוא רצה כבר להכריז על שעת פטירה.

"ופתאום הגיעה איזו אישה שאני לא יודע מי זו וקשה לי לתאר אותה, והיא התעקשה להמשיך לעשות עיסויים. כשנתנו מכת חשמל אחרונה - פתאום גילו שיש דופק".

 

"אמרו לאשתי להתחיל להיפרד"

משם הועבר רביבו כאמור, למחלקת טיפול נמרץ - וגם שם, הרופאים לא נתנו יותר מדי סיכוי. "הם כבר אמרו לאשתי להכין את המשפחה להיפרד", הוא משחזר כיום בקול רועד.

הצוות הרפואי נלחם על חייו במשך 12 יום, עד שמצבו החל להשתפר בהדרגה והוא פקח את לבסוף את עיניו. "כשהתעוררתי, סיפרתי לאשתי את מי פגשתי", הוא אומר.

כוונתו היא לרב יורם אברג'ל זצ"ל, שאליו התוודע לפני המקרה, ונפשו נקשרה בנפשו. "הייתי פה בישיבה כשמסביב היו מסודרים עצי הדס בכדים עם מים. לקחתי אחד, בירכתי והרחתי. ואז ראיתי את הטלית של הרב מונחת בתוך איזה קופסה ליד ההיכל, הרמתי את הטלית והרחתי אותה. עצמתי את העיניים, וכשפתחתי אותן ראיתי את הרב עומד מולי ואומר לי: 'בנאדם, לפני שנפטר ועולה לשמיים, 30 יום לפני כבר יודעים ואין מה לעשות. אבל זה לא הזמן'. הרב פשוט חיבק אותי והוציא אותי החוצה מהדלת, ואז הבנתי שכנראה זה לא הזמן".

בבית החולים קמה המולה שלימה כשהוא פקח את עיניו. "אני זוכר את עצמי מתעורר ורואה מסביב למיטה שלי רופאים ואחיות שלא נתנו סיכוי, והזעיקו את המשפחה. התובנות שלי מהאירוע הזה הן שצריך לחיות את הרגע וליהנות מהמשפחה, כי אי אפשר לדעת מה יקרה. אני ממש נולדתי מחדש, ואין ספק שראש השנה כבר לא אותו דבר מבחינתי", הוא מסכם.

תגיות:מוות קלינינסרני רביבו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה