חדשות בארץ

תעבירו הלאה: יוזמת החסד היפה של הצעיר הירושלמי, תגרום לכם לחייך חיוך גדול

תתכוננו, אתם הולכים להתרגש: יש הרבה דרכים לזכות בש"י עולמות עוד בעולם הזה, והדרך ששי מלטבשי מירושלים בחר בה הצליחה לרגש אותנו., ולא בכדי. בואו וראו כיצד במעשה קטן אחד, זוכים לחשבון מנופח של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך'

שי מלטבשי עם כרטיסי הרב-קו שלו (צילום: מתוך פייסבוק)שי מלטבשי עם כרטיסי הרב-קו שלו (צילום: מתוך פייסבוק)
אא

תתכוננו, אתם הולכים להתרגש: יש הרבה דרכים לזכות בש"י עולמות עוד בעולם הזה, והדרך ששי מלטבשי מירושלים בחר בה הצליחה לרגש אותנו. לא פעם שמענו על סיפורי ועדויות מכאיבות במיוחד של נוסעים שקיבלו קנסות גבוהים מפקחי הרכבת הקלה, בשל כרטיס שלא בתוקף למשל. מלטבשי החליט 'לתקוף' את הנושא הבעייתי מכיוון קצת אחר: "אתם בטח מזדהים עם הסיטואציה. עולים לרכבת ובגלל הלחץ לא מתקפים או רואים מישהו שחוטף דוח בגלל חוסר תשומת לב, ובדרך כלל ה'מזל' מזמן את הפקח בדיוק ברגע הזה".

מלטבשי מספר על סיפור כזה שחווה על בשרו, באחד מן הימים. "כשעליתי לרכבת, מישהו תיקף עליי כי הכרטיס שלי היה ריק, והציל אותי מדוח מיותר", הוא משחזר.

זה היה הטריגר שלו ליוזמה עצמאית שהקים לפני שנתיים לערך, בשם 'תעביר את זה הלאה'. בעמוד הפייסבוק שלו הציג מלטבשי כרטיסי רב קו אנונימיים שעליהם מופיע שרבוט בכתב יד בולט במיוחד: 'תעביר את זה הלאה'. "קניתי עשרה כרטיסים בפעם הראשונה, והטענתי כל אחד מהם ב-5.9 ש"ח, מספיק בדיוק להציל נוסע/ת אחד חסר מזל, שבדיוק נגמר לו והפקח בדרך אליו. כשאני נתקל בסיטואציה כזו, אני שולף אחד מהארנק, מתקף בשבילו ומבקש רק בקשה אחת: 'תטעין את זה בנסיעה הבאה שלך, ותעביר את זה הלאה'".

מאז התמלא חשבון המצוות שלו חיש קל, כשיותר ויותר חברים ובני משפחה ביקשו להצטרף ליוזמה המבורכת וקנו עבורו כרטיסים מוטענים בסכומים שונים. "היום חילקתי את האחרון שהיה לי - 100 במספר, לבחור צעיר שלא שם לב שהכרטיס שלו ריק. אז קניתי לי עוד שלושה כאלה", סיפר מלטבשי והצליח לרגש אלפי גולשים.

תגיות:מעשים טוביםחסדירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה