חדשות בארץ

סערת "בגתן ותרש": רגב השוותה את השופטת והחוקר לשומרי הסף, הח"כים תקפו

במהלך נאום שנשאה, ערכה שרת התרבות והספורט השוואה בין השומרים ממגילת אסתר לשופטת והחוקר מפרשת המסרונים: "לא הזדהו עם המלך והממלכתיות התפוגגה". ח"כ עזריה תקפה, ח"כ חסון הגיש תלונה לוועדת האתיקה. רגב בתגובה: "פרשנות מעוותת"

  • י"ז אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חג הפורים כבר הסתיים, אבל נאום שערכה אתמול שרת התרבות והספורט מירי רגב, בו השוותה בין "שומרי הסף" ממגילת אסתר, בגתן ותרש, לשופטת רונית פוזננסקי כץ וערן שחם שביט, עורר סערה גדולה.

במהלך נאומה אתמול אמרה רגב כי "כמו שקראנו השבוע במגילת אסתר, גם שם היו שומרי סף. בגתן ותרש, צמד חמד. הם נראו ממלכתיים, הקפידו על שלטון החוק, דאגו למנהל תקין, אבל מסתבר שעמוק בכיס הם החזיקו גיליוטינה. הסתבר שברגע שהם לא הזדהו עם המלך, לא הסכימו עם הדרך שלו בניהול הממלכה, כל הכללים נעלמו, הממלכתיות התפוגגה כלא הייתה, שלטון החוק הפך לפחות קריטי. אם היו להם אז ניידים, הם בטח היו מסמסים אחד לשני: 'מה אתה אומר בגתן, ניתן לו עוד יומיים, אולי שלושה', ו'חשוב שתיראה מופתע תרש, כן?".

בעקבות ההשוואה, פנתה ח"כ רחל עזריה (כולנו) היום (ראשון) לרגב ואמרה: "באיזו זכות את מתנגחת בשומרי הסף? האנשים שעושים את עבודתם עבור כולנו, ושבלעדיהם נחיה בכאוס. תודי שאת נכנסת בהם כי זה קל, הרי אסור להם לענות לך על פי חוק".

בהמשך הגיש יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכז האופוזיציה יואל חסון תלונה לוועדת האתיקה בטענה שדבריה לא היו ראויים. "התבטאויותיה של השרה מהוות השתלחות קשה וגסה בשלטון החוק של מדינת ישראל", אמר.

בעקבות הדברים, רגב התייחסה אתמול לנאומה. "שוב פרשנות מעוותת של חלק מהתקשורת לדבריי אתמול", אמרה שרת התרבות והספורט. "אכן השתמשתי אתמול בכנס ההסברה שלי במוטיבים מהמילה. לאור הפרשיות האחרונות של ההסתמסות הפסולה בין השופטת לחוקר, עמדתי על העיקרון הבסיסי בדמוקרטיה שהעם הוא הריבון ועל ההכרח ששומרי הסף יתנהלו בצורה דמוקרטית ועל פי כללי המנהל. למותר לציין שלא קראתי לפגוע באף אחד, להיפך כל מי שרוצה שעובדי רשויות המדינה, יזכו לאמון הציבור ויעשו את עבודתם נאמנה, צריך לדאוג שעבודתם תיעשה בהגינות וללא פניות".

תגיות:מירי רגבשומרי הסףנתניהוחקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה