חדשות בארץ

ראש הממשלה על משבר חוק הגיוס: "אין סיבה שהבחירות יוקדמו"

לפני ההמראה לפגישה עם טראמפ בוושינגטון, התייחס נתניהו להמשך דרכה של הממשלה בעקבות המשבר עם החרדים. הסיעות החרדיות מבהירות: אם החוק לא יעבור, התקציב לא יעבור. רגב הגיבה: "רוה"מ לא רוצה בחירות, אבל אם תכפו זאת - לליכוד אין סיבה לחשוש מבחירות"

  • י"ז אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה לפגישה עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. נתניהו יישא נאום בוועידת אייפא"ק ולפני ההמראה התייחס למשבר במסגרת חוק הגיוס ולשאלות לגבי המשך דרכה של הממשלה. "אין סיבה שזה יקרה, ועם רצון טוב, זה גם לא יקרה", הגיב נתניהו לאפשרות שהבחירות יוקדמו. "לי יש רצון טוב, אני מקווה שגם לשותפים האחרים שלנו. במקרה כזה לא נלך לבחירות והממשלה הזאת יכולה לכלות את ימיה בתאריך הנקוב ב-2019".

המתיחות סביב נושא הבחירות מגיעה, כזכור, על רקע חוק הגיוס. המפלגות החרדיות איימו כי במידה והחוק, כמו גם חוק לימוד תורה, לא יעברו - הם לא יצביעו בעד אישור התקציב ל-2019. השרים אביגדור ליברמן ומשה כחלון מתנגדים כעת להעברת החוק. כחלון הודיע כי לא ידחה את ההצבעה על התקציב לקיץ וכי במידה ולא יעבור, הוא לא חושש מבחירות נוספות. בליכוד טענו אתמול כי ייתכן מאוד שהקדמת הבחירות תפגע בסיעות החרדיות, אך שם לא חוששים מכך והודיעו כי אם החוק לא יעבור, גם התקציב לא יעבור.

דברי נתניהו מגיעים לאחר דבריה של שרת התרבות מירי רגב, שטענה בסוף השבוע כי היא לא חוששת מהקדמת הבחירות. "ראינו בסוף השבוע את הכותרות ושמענו את איומי הבחירות של חלק מהשותפים שלנו לקואליציה. אני אומרת כאן לכל חברינו לקואליציה: אני יודעת שראש הממשלה לא רוצה בחירות, אבל אם תכפו עלינו בחירות אני אומרת לכם הערב - יש רק מפלגה אחת בקואליציה שאין לה כל סיבה לחשוש מבחירות. קוראים לה הליכוד", אמרה.

לקראת הנסיעה לוושינגטון אמר: "זו נסיעה מאוד חשובה. אני אפגש עם ידיד גדול מאוד של ישראל וידיד אישי שלי, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אני אודה לו קודם כל על ההחלטה ההיסטורית להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים ביום העצמאות, זו מתנה גדולה מאוד למדינה שלנו. אני מתכוון לדון עמו על שורה של נושאים, אבל בראשם איראן, על התוקפנות שלה, השאיפות הגרעיניות שלה, הפעולות האגרסיביות שלה במזרח התיכון בכלל ובגבולנו ממש, בכל גבולותינו. אני חושב שהצורך להדוף את התוקפנות הזאת זה יעד משותף לנו ולמדינות הקרובות באזור, אבל קודם כל הוא שלנו, הוא של אזרחי ישראל".

נתניהו הוסיף ואמר: "אני יוצא בשמם של כל אזרחי ישראל, כפי שאני מבין זאת, להשיג שלוש מטרות: ביטחון, שלום ושגשוג כלכלי למען אזרחי ישראל, למען המדינה שלנו. אני רוצה לנצל שוב את ההזדמנות להודות להמוני אזרחי ישראל. על התמיכה הטובה והחמה. זה מחמם את הלב. זו לא אמירה מן השפה החוצה זו אמירה מהלב החוצה, ללבם של אזרחי ישראל".

תגיות:נתניהובחירותחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה