בריאות ותזונה

איזה משקה נפוץ מזיק לשיניים שלכם? תופתעו לדעת

רוב האוכלוסייה מאמינה כי תה לסוגיו בריא עד מאוד, ואם שותים אותו ללא סוכר, הוא נחשב כשתיית מים. אולם מחקר בבריטניה גילה כי בשתיית תה בטעמי פירות שונים בין הארוחות עלולה לפגוע בבריאות השיניים. איך?

  • י"ד אדר התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

רוב האוכלוסייה מאמינה כי תה לסוגיו בריא עד מאוד, ואם שותים אותם ללא סוכר, הם נחשבים כשתיית מים. אולם מחקר בבריטניה גילה כי בשתיית תה בטעמי פירות שונים בין ארוחה אחת לשניה יש סכנה לבריאות השיניים.

על פי מחקר חדש של אוני' קינגס קולג' בלונדון, שפורסם בכתב העת British Dental Journal, נמצא כי שתיית תה פירות עלולה לפגוע בשיניים. הנתונים הראו כי כאשר שתו משקאות כדוגמת מים בטעמים או תה פירות בין בארוחות, התוצאה הייתה שחיקת שיניים משמעותית ונזק לאמייל של השן.

במחקר נבחנה תזונה של 300 אנשים בעלי שחיקת שיניים חמורה. הממצאים הראו כי שתיית משקאות כגון מיצי פירות, ליקרים, מים בטעמים ומשקאות דיאט גרמה נזקים דומים לשיניים ממש כמו תה פירות, הנחשב אולי בריא יותר אצל רוב האנשים. לטענת המחקר, מדובר במשקאות ששוחקים את השיניים, וכפי זמן שהייתם בפה לפני הבליעה, כך רמת הנזק שהם מעוללים לשיניים.

עוד גילו החוקרים כי כאשר שתו משקאות כמו מים בשילוב פרוסת לימון או לחילופין תה חם בטעמי פירות בין הארוחות פעמיים ביום היו בסיכון גבוה פי 11 לפגיעה חמורה של השן או לסבול משחיקה מתונה, וכאן הנתון התפלג לשניים.

צוות מחברי המחקר מאוני' קינגס קולג' בלונדון, טענו: "אם אתם שותים דברים לפרקי זמן ארוכים - יותר מחמש דקות, או אם אתם משחקים איתם בפה או אפילו מכרסמים פירות כמה דקות ולא אוכלים אותם כפרי שלם - אלה דברים שיכולים באמת לפגוע בשיניים". עוד הוסיפו כי אם במידה ואתם אוכלים תפוח כמו חטיף בצהריים, לא כדאי לאכול מזונות חומציים מאוחר בערב: "אם שתיתם בערב כוס יין, אל תשתו תה פירות בבוקר למחרת. נסו לאזן את התזונה שלכם", הבהירו.

מתוך מגוון סוגי תה הפירות השונים, בין החומציים ביותר נמנים אוכמניות ופקעות ורדים, תה ג'ינג'ר ולימון.

תגיות:שינייםתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה