חדשות יהדות

פגישת חירום בין נתניהו לחרדים: "עדיין אין הסכמות"

המשבר בחוק הגיוס וחוק לימוד תורה נמשך. בתום פגישה בין רוה"מ לליצמן, דרעי וגפני סוכם: דיון נוסף בהשתתפות נציגי הקואליציה והיועמ"ש יתקיים במטרה להעביר את החוק בקריאה טרומית. הסיעות החרדיות: נדחה את ההצבעה על התקציב אם לא יעבור

  • י"ד אדר התשע"ח
יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)יעקב ליצמן (צילום: פלאש 90)
אא

המשבר בחוק הגיוס נמשך. ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד הלילה (בין רביעי לחמישי) עם ראשי המפלגות החרדיות בניסיון לפתור את המשבר סביב חוק הגיוס והחוק לימוד תורה אך טרם נמצא פתרון לנושא. בפגישה בלשכתו נכחו סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, שר הפנים אריה דרעי, ח"כ משה גפני והשרים זאב אלקין ויריב לוין. בסיום הפגישה הוחלט לקיים דיון נוסף היום עליו יפקח לוין ובו יהיו נציגי סיעות הקואליציה ונציג היועץ המשפטי לממשלה. בפגישה הזאת ינסו להגיע לסיכום עיקרי חוק הגיוס ולהעבירו בקריאה טרומית. בסיעות החרדיות אמרו כי "אין התקדמות בשיחות עד הנוסח והמגעים יימשכו".

במהלך הפגישה העלו נציגי הסיעות החרדיות את הדרישה לדחות את אישור תקציב הממשלה במידה ולא יושג סיכום. ליצמן חזר והדגיש כי לא יצביע על התקציב עד שלא יאושר החוק. הוא היה מוכן לשנות את הנוסח שהוצע בחוק יסוד לימוד התורה כך שיהיה מקובל על שני הצדדים. עוד לפני הפגישה ביקר דרעי במעונו של הרב חיים קנייבסקי כדי להתייעץ איתו בנושא החוקים שנמצאים על סדר היום של הציבור החרדי.

חוק הגיוס הוא חוק רחב מאוד, הקובע כי לשר הביטחון יתאפשר לדחות את השירות של תלמידי ישיבה מגיל 18 עד 26 כדי לאפשר להם להמשיך ללמוד. הוא גם קובע יעדים לגבי גיוס תלמידי ישיבה לצה"ל. מטרת חוק לימוד תורה היא להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". המטרה של גיבוש החוק הייתה תגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני מספר חודשים. בחוק כבר הוסף סעיף אחד לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו", זאת בגלל תגובות של חברי קואליציה, אך הוא עדיין מכיל בתוכו סעיפים הקובעים כי לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת היהודית וכי "המדינה רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

תגיות:יעקב ליצמןחוק הגיוסאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה