חדשות בארץ

ליצמן בהחלטה דרמטית: "לא אתמוך בתקציב עד שחוק הגיוס יאושר"

הודעת יו"ר הקואליציה על דחיית ההצבעה בעניין חוק הגיוס יצרה סערה בקרב הסיעות החרדיות. סגן שר הבריאות הודיע כי "בהתאם להוראות מועצת גדולי התורה", לא יתמוך בתקציב המדינה. "חוק הגיוס הוא חלק מההסכם הקואליציוני", אמר

  • י"ג אדר התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הודיע היום כי לא יצביע בעד תקציב המדינה על במידה הגיוס לא יעבור. בהודעה שמסר לתקשורת כתב ליצמן כי "בהתאם להוראת מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל 'להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב', לא אוכל לתמוך בתקציב המדינה כל עוד חוק הגיוס לא יעבור. חוק הגיוס הינו חלק בלתי נפרד מההסכם הקואליציוני ואנו מצפים מכל סיעות הקואליציה לתמוך בחוק זה, אם הם חפצים בהמשך הקואליציה". ליצמן הציג את הודעתו של מזכיר המועצת החסידית, הרב מרדכי שטרן, לחברי הכנסת של "אגודת ישראל". בהודעה נכתב: "בישיבת מועצת גדולי התורה ביום חמישי ז' אדר נתבקשתם מרבותינו לעמוד על הדברים דלהלן: א. להעביר את חוק גיוס בני הישיבות לפני אישור התקציב. ב. לעשות את כל הנדרש שלא יהיה שינוי ממה שהיה בנוהלי מתן הפטור לבנות דתיות".

ההחלטה מגיעה על רקע הודעת יו"ר הקואליציה ח"כ דוד אמסלם לראשי הסיעות החרדיות כי חוק הגיוס לא יעלה היום להצבעה. ההחלטה התקבלה בין היתר בשל ההחלטה של סיעות "ישראל ביתנו" ו"כולנו" להתנגד לחוק והאיום כי יעלו הצעת חוק להפלת הממשלה. כזכורבוועדת הכספים שנערכה אתמול תקף יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני את ההחלטה של שתי הסיעות ואיים כי לא יצביע על חוקי הקואליציה עד שהחוק יעבור. דבריו של גפני כוונו לשר אביגדור ליברמן, שמוקדם יותר אמר כי הוא מתנגד לחוק. גפני הוסיף: "אני מודיע, לא אצביע יותר על החוקים ההזויים שאתם מביאים. עד היום הלכנו עם החוקים האלה כי אנחנו חלק מהקואליציה. לא אצביע יותר על חוקים הזויים. הכול יתנהל לפי הסדר. תביאו את חוק המואזין, נצביע נגד. חוק שלא מועיל בכלום, גם היום יש חוק שאוסר לעשות רעש. אנחנו יותר לא משחקים בעניין הזה".

מטרת החוק הוא להכיר בלימוד תורה בישיבות ובכוללים כ"ערך יסוד". המטרה של גיבוש החוק הייתה תגובה לפסילת חוק הגיוס על ידי בג"ץ לפני מספר חודשים. בחוק כבר הוסף סעיף אחד לפיו "יראו במי שקיבלו על עצמם להתמסר לתלמוד תורה למשך תקופה ארוכה כמי שמשרתים את העם היהודי, ותוכר זכותם לדחיית חובות אחרים ובהם שירות בטחוני או לאומי. הזכות תובטח בחוק או מכוחו", זאת בגלל תגובות של חברי קואליציה, אך הוא עדיין מכיל בתוכו סעיפים הקובעים כי לימוד התורה הוא ערך יסוד במורשת היהודית וכי "המדינה רואה חשיבות עליונה בעידוד לימוד התורה ולומדי התורה".

תגיות:ליצמןחוק הגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה