חדשות בעולם

"איראן בנתה בסוריה מחסני טילים, שיכולים להגיע לשטח ישראל"

רשת "פוקס ניוז" מדווחת כי איראן ממשיכה להתבסס אצל השכנה בצפון. בתמונות נראים מחסנים ענקיים שיכולים לאחסן טילים לטווח קצר ובינוני. ליברמן מרגיע: "לא כל ידיעה היא 'עשרת הדברות'. יש לנו את התמונה המלאה"

  • י"ג אדר התשע"ח
אא

רשת הטלביזיה האמריקנית "פוקס ניוז" מדווחת הלילה כי "איראן הקימה בסיס קבע צבאי חדש סמוך לדמשק, ובתוכו מחסנים לאחסון טילים בליסטיים שיכולים להגיע לשטח ישראל". בתמונות הלוויין, שצולמו על ידי חברת אימאג'סט רק בשבוע שעבר, ה-19 בפברואר, נראה בסיס איראני חדש, במרחק קילומטרים ספורים מצפון-מערב לדמשק. בתמונות נראים "האנגרים" לבנים בגדול של 18 עד 27 מטר שיכולים לאחסן טילים לטווח קצר ובינוני. לפי הדיווח הבסיס מופעל על ידי משמרות המהפכה. שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר הבוקר ב"כאן" רשת ב' כי הדיווח אינו מדויק. "לא צריך להתייחס לכל ידיעה בתקשורת כדבר אבסולוטי", אמר ליברמן. "זה לא עשרת הדברות. אנחנו קשובים ועוקבים אחרי האירועים ויש לנו את התמונה האמיתית והמלאה". ליברמן הוסיף כי: "לא נסכים להתבססות איראנית בסוריה ובטח לא להצבת טילים שיופנו לעבר ישראל. זה לא רק בסיס כזה או אחר, אלא ניסיון איראני להתבסס בעזרת הרבה פעולות וכיוונים, ובסוגיה הזו לא יהיה שום ויתור".

כזכור, בחודש דצמבר הופצץ הבסיס קודם שבנתה איראן בסוריה. על פי הדיווחים צה"ל הוא זה שהשמיד אותו, כשעוד קודם לכן הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל לא תאפשר לטהרן להקים מוצב קדמי מעבר לגבול הצפוני. אז נטען כי מדובר בשיפוץ בסיס קיים שנועד לקלוט חיילים וכי כוחות מיליציות שיעיות מנסים לסייע למשטר אסד באמצעותו.

רק בשבוע שעבר חשף ה"ניו יורק טיימס" את עומק ההתבססות האיראנית בסוריה. לפי התחקיר, איראן "מציירת מחדש את המפה של האזור" כשהיא מקימה בסיסיים רבים בתוך סוריה, בניהם בסיסים הסמוכים לגבול. העיתון פרסם את מיקום הבסיסים והמוצבים האיראניים בסוריה, ועל פי המפה נראה כי ישנם בסיסים רבים לאורך הגבול וכן בסיסי מנהלה, חמל"י שליטה ומרכזי אימון. בעיתון נחשף כי איראן ממשיכה לממן מיליציות שמורכבות מאלפי לוחמים שאימנה על אדמת סוריה. היא מציידת אותם בטכנולוגיות חדשות, בהם מל"טים, בדיוק כמו זה ששוגר לאחרונה לעבר שטח ישראל וגרם להסלמה ביחסים בצפון.

תגיות:איראןטיליםסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה