חדשות בארץ

ההמלצה בעקבות סערת המסרונים: יש להעמיד את השופטת לדין משמעתי

על פי המלצת נציב תלונות הציבור על שופטים יש להעמיד לדין את השופטת שהחליפה מסרונים בעייתיים עם חוקר הרשות לניירות ערך. יחד עם זאת, הוסיף כי אין במעשים אלו אופי פלילי

  • י"ב אדר התשע"ח
נציב התלונות על השופטים, אליעזר ריבלין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)נציב התלונות על השופטים, אליעזר ריבלין (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
אא

בעקבות סערת החלפת ההודעות בדיונים להארכת מעצר בתיק 4000 (פרשת בזק) עם נציג הרשות לניירות ערך, המליץ היום (ג') נציב תלונות הציבור על שופטים, השופט בדימוס אליעזר ריבלין להעמיד לדין משמעתי את השופטת רונית פוזננסקי. יחד עם זאת הוסיף כי אין במעשים אלו אופי פלילי.

את המסקנות הגיש ריבלין לנשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, ולשרת המשפטים, איילת שקד.

בין יתר הדברים שנכתבו בהחלטתו של הנציב, צויין כי קרבת היתר בין השופטת פוזננסקי כץ לבין עו"ד, ערן שחם שביט, "הניבה ביזוי". ועוד נכתב: "המסרונים שהוחלפו בין השניים מוטב היה שלא באו לעולם משבאו, ולא באים היו לעולם אלמלא התירה השופטת קרבת יתר זו לנציג הרשות לניירות ערך ואלמלא התירה לו לפנות ישירות אליה. הקשר בין השניים לא היה צריך להתקיים".  

בעקבות ההחלטה, הגיבו בסביבתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות: "הנציב לא מצא בהתנהלותה של השופטת חשש למעשה פלילי אך המליץ על נקיטת הליך משמעתי נגדה בפני בית הדין המשמעתי לשופטים. כן המליץ הנציב לנשיאת בית המשפט העליון ליתן דעתה לכשלים המערכתיים שנתגלו בבית משפט השלום בתל אביב יפו".

"הנשיאה והשרה מתכוונות ללמוד את החלטת הנציב על מנת לקבל החלטה מתאימה. הנשיאה והשרה מודות לנציב תלונות הציבור על שופטים על שטיפל בבקשת הבירור ללא דיחוי ועל עבודתו היסודית".

שרת המשפטים, איילת שקד, אף היא מסרה את תגובתה לנושא. לדבריה: "אני מאוד סומכת על השופט ריבלין. הוא אדם דקדקן ולא סתם ביקשנו ממנו לברר את הסיפור. הוא השתמש גם בחקירה של ערן שחם בנציבות. הוא לא תשאל רק את השופטת, הוא תשאל גם את נציגי להב 433.

"אני חושבת שחוות דעתו מאוד חשובה. אני רוצה קודם כל ללמוד את העובדות, ללמוד את הדו"ח, ולהכיר את הפרטים, ואחר כך אחליט מה לעשות", אמרה.

תגיות:שופטתמסרונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה